معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: تنها ۴۵ درصد از اشتغال مورد نیاز استان برای امسال پیش‌بینی شده و این اشتغال پاسخگوی نرخ بیکاری استان نیست.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 25 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم محمد حسین‌زاده با اشاره به اینکه بیکاری معضل جهانی است، اما در استان کرمانشاه نمود بیشتری دارد، اظهار داشت: براساس سند اشتغال 22 اداره مکلف به ایجاد 57 هزار فرصت شغلی و به‌کارگیری جوانان هستند و در این راستا سامانه کشوری وجود دارد و ادارات باید عملکرد خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی با بیان اینکه اشتغال وجود دارد اما کافی و پاسخگوی آمار بیکاری استان نیست عنوان کرد: هر چند ایجاد 57 هزار فرصت شغلی برای امسال پیش‌بینی شده اما نیاز استان 110 هزار فرصت شغلی است و به این معنا است که حدود 45 درصد متقاضیان صاحب شغل نمی‌شوند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: برای اشتغال‌زایی اولویت با افراد تحصیل کرده است و این نگرانی‌های اقشار دیگر را افزایش می‌دهد و به همین دلیل برای افزایش اشتغال باید تلاش کرد که این اولویت‌ها معنا نداشته باشد.

حسین‌زاده افزود: دوره‌های مهارت‌آموزی رشته‌های مختلف در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و اداره کل صمت برگزار می‌شود و بعد از پایان دوره شرکت‌‌کنندگان گواهینامه معتبر و معرفی‌ نامه تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح سرباز مهارت عنوان کرد: در سال گذشته 11 هزار سرباز در سه پادگان استان مهارت زندگی و اشتغال و کارآفرینی را آموختند و این افراد می‌توانند بعد از پایان خدمت با داشتن گواهینامه معتبر تسهیلات اشتغال دریافت کنند.

حسین‌زاده گفت: در طرحی دیگر با همکاری پارک علم و فناوری 150 نفر از جوانان دارای طرحی نو از کارگاه‌ها استفاده کردند و طرح‌ آن‌ها سمت و سوی اقتصادی گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار