در مراسمی در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد ؛
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت حقیقی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ 25 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت ایام فاطمیه و فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) به همت امور بانوان و بسیج فرهنگیان اداره کل مراسمی با حضور مدیرکل آموزش وپرورش ، فرمانده تیپ 48 فتح استان ، امام جمعه شهرستان دنا و همکاران اداری حوزه ستادی آموزش وپرورش استان با هدف بزرگداشت مقام حضرت صدیقه کبری (س) برگزار شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت : حضرت فاطمه الزهرا (س) اسوه و الگوی بی بدیل زنان عالم است که پیروی از ایشان می تواند سعادت دنیا و آخرت را در پی داشته باشد.

 حسنعلی عزت خواه بر معرفی هر چه بیشتر مقام والای حضرت فاطمه(س) تاکید کرد وگفت: فاطمه زهرا(س) در هر شرایط سخت و دشواری همدوش حضرت علی(ع) در حد جان دادن ایستادگی می‌کرد و در بعد خانه داری و مدیریت داخلی خانه الگو و بهترین شاخص برای زنان امروز جامعه اسلامی هستند، 

وی گفت: عفت، پاکدامنی، زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت فاطمه (س) الگویی است که زنان می توانند با الهام گیری از آنان رفتار خود را در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی ساماندهی کنند.

امام جمعه شهرستان دنا نیز درمراسم گرامیداشت ایام فاطمیه در اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: حضرت فاطمه الگویی کامل برای زن مسلمان است که تبیین و تفهیم جایگاه و زندگانی پربركت و سیره بی نظیر وی برای مردم ضروری است.

 حجت السلام مصباح نژاد افزود: به برکت انقلاب اسلامی زنان در جامعه جایگاه و مقام و منزلت بالایی پیدا کرده اند که در این مسیر حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی بی بدیل برای بانوان جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رسالت و وظایف زنان مسلمان امروز به دلیل هجمه گسترده فرهنگی دشمنان خطیر است، بیان کرد: اگر بانوان ما در تمامی زمینه ها حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند، بر تمام توطئه ها و نیرنگ های دشمنان غلبه خواهند کرد.

مصباح نژاد افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) بسیار بی‌آلایش، ساده، دور از تجملات و خودبینی زندگی می‌کردند.

فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی نورانی خود نمونه‌ای بی‌نظیر والگو برای بانوان مسلمان است.

سردار حسن حکمتیان با بیان اینکه اسم حضرت زهرا(س) درخشنده برای ملائک آسمان است بر ضرورت ترویج ابعاد مختلف شخصیت بی‌نظیر و برجسته وی در مدارس تاکید کرد.

 صدیقه نیک اقبال کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی با رشادت‌های بانوی بزرگ دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و ارتقای بینش دینی و اعتقادی همکاران عنوان کرد وگفت: تبیین شخصیت و مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) برای مردم و احترام به شخصیت دینی دخت پیامبر اسلام(ص) از مهمترین رویکردهای امور بانوان است که در مدارس چنین نشست هایی برگزار می شود.

نیک اقبال افزود: ایمان و عشق فاطمه (س) به حضرت حق، صداقتش، استقامتش، تواضع، پاکدامنی، ایثار و فداکاری او نیازی به توصیف نداشته و این حقیقتی است که دوست و دشمن به آن معترفند.

قرائت زیارت عاشورا ، روضه خوانی و قرائت دکلمه توسط یکی از دانش آموزان دختر از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار