رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از استقرار تین های امدادی در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: گردنه ها مستعد حادثه هستند و لازم است که رانندگان تجهیزات لازم را با خود به همراه داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 22 December 2022

کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در بیشتر محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش باران هستیم و جاده دچار لغزندگی است در همین راستا تیم های طرح زمستانی به صورت شبانه روزی در گردنه های استان مستقر هستند و محورهایی که مستعد حادثه است توسط این تیم ها تحت پوشش قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا رفتار ترافیکی رانندگان رصد، کنترل و نظارت می شود تا حادثه ترافیکی برای آن ها پیش نیاید، تا به حال با توجه به حضور تیم های امدادی و سایر دستگاه های خدمات رسان مشکلی نداشتیم و امنیت ترافیکی در راه های استان برقرار است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: در چنین شرایطی رعایت سرعت مطمئنه و همچنین رعایت فاصله طولی مناسب ضامن سلامتی و ارتقا دهنده ایمن سفر است این دو عامل را به ویژه باید در رانندگی خود مد نظر قرار دهند، از عجله و شتاب در این شرایط بپرهیزند و اگر چنانچه با محدودیت دید بر اثر بارش باران و یا در محل هایی با مه گرفتگی مواجه شدند رانندگی با طمانینه را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: با توجه به آغاز طرح زمستانه دستگاه های امدادی و خدمات رسان در محورهای مواصلاتی حضور دارند و در آماده باش کامل هستند، تیم ها در محل هایی که از قبل تعیین شده مستقر شدند تا در صورت نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند پاسخگوی نیاز رانندگان باشند.

وی تصریح کرد: به طور خاص توصیه ما بر روی گردنه ها است، گردنه ها به دلیل مرتفع بودن دمای هوا پایین تر است و همین سردتر بودن مستعد مه گرفتگی و بارش بیشتر است، سه گردنه ویژه که طرح زمستانی داریم به اضافه گردنه های دیگر شامل طرح زمستانی هستند
که گردنه خیر آباد در شهرستان سنقر، گردنه پلنگان و محورهای اورامانات، روانسر به سمت پاوه و جوانرود و سایر قسمت ها را شامل می شود.

دستغیب تاکید کرد: تمام رانندگان ملزم هستند تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیره چرخ را به همراه داشته باشند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار