کد خبر: ۱۰۸۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ 18 December 2022

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در دومین نشست تخصصی معاونت فرهنگی و آموزشی از برگزاری جلسات تبیین با سخنرانی تحلیلگران و اساتید استانی و ملی ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان محمدرضا داوطلب صبح امروز (یکشنبه ۲۷ آذر ماه) در دومین نشست تخصصی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به در پیش بودن هفته بصیرت اظهار کرد: استان گیلان جزو استان‌های پیشتاز در خلق حماسه نهم دی بود و حضور گسترده گیلانیان در هشتم دی، سبب درخشش نام استان در قله بصیرت و دفاع از حریم ولایت شده است.

وی با بیان اینکه باید از چنین فرصت‌هایی برای توسعه جهاد تبیین استفاده کرد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک دستگاه چند وجهی در زمینه امور فرهنگی پیشتاز بوده و می‌بایست نسبت به نیازهای جامعه به ویژه قشر ایثارگر در این بعد پاسخگو باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان جهاد تبیین را راهکاری دانست که توسط آن دشمن نمی‌تواند با تحریف واقعیات و تزریق منویاتش افکار و اذهان جامعه ما را منحرف کند و تصریح کرد: نسل آینده ساز ایران اسلامی هدف اصلی دشمنان است و باید با برنامه‌ای مناسب در قالب جهاد تبیین از فرزندان میهن اسلامی دفاع و پاسداری کنیم.

داوطلب با تشریح برنامه‌های پیش روی بنیاد شهید گیلان به منظور توسعه ارزش‌های جهاد تبیین گفت: برگزاری جلسات تبیین با سخنرانی تحلیلگران و اساتید استانی و ملی ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر در طول سال مخصوصا ایام و مناسبات ویژه‌ای همچون ۹دی، سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید قاسم سلیمانی، دهه فجر و غیره از جمله برنامه‌های پیش رو خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تولید محتواهای فرهنگی در قالب کلیپ و پوستر و انتشار آن به ویژه در فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا بیان کرد و افزود: همچنین به منظور ترویج هرچه بیشتر اصل تبیین، جلسات شناختی و معرفتی نیز ویژه کارکنان این دستگاه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار به میزبانی استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: این جشنواره به صورت ملی در اسفندماه سال جاری انجام و فراخوان آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

داوطلب نمایش‌های صحنه ای، عروسکی، محیطی عروسکی و غیره ویژه گروه سنی کودک و نوجوان را از محورهای این جشنواره ملی عنوان کرد و افزود: داوری هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان یزد نیز در حال انجام است و طی روز‌های آینده ۵ اثر گیلانی شرکت کننده در این جشنواره نیز مورد حکمیت هیئت داوران قرار خواهند گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار