در طرح ملی مسکن ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان در مراکز استان‌ها و ۳۰۰ میلیون تومان به واجدین شرایط مسکن شهرستان‌ها به ازای هر واحد به‌صورت دولتی و خود مالکی اختصاص می‌یابد
کد خبر: ۱۰۸۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ 14 December 2022

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران، گفت: تاکنون ۱۱۷ هزار ثبت نام طرح ملی مسکن در استان انجام شد که بیش از ۲۸ هزار متقاضی واجد شرایط دریافت واحدهای مسکن ملی هستند.

سید محمد نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه متقاضیانی که دارای پروانه ساخت هستند می‌تواند با ثبت‌نام در سامانه سمن از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند، اظهار کرد: همه بانک‌ها مکلف به پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات مسکن هستند در غیر این ‌صورت مشمول مالیات و جرایم سنگینی می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، یادآور شد: تقاضاهایی برای افزایش تسهیلات ملی مسکن وجود دارد منتظر مصوبه شورای پول و اعتبار هستیم.

این مسئول به میزان تسهیلات بانکی در طرح ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در طرح ملی مسکن ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان در مراکز استان‌ها و ۳۰۰ میلیون تومان به واجدین شرایط مسکن شهرستان‌ها به ازای هر واحد به‌صورت دولتی و خود مالکی اختصاص می‌یابد.

نظری، محدودیت زمین برای اجرای طرح ملی مسکن را یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در تحقق این برنامه دانست و گفت: برای تامین زمین طرح ملی مسکن نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم. لذا دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا زمین‌های مازاد و بلااستفاده خود را دراختیار حوزه مسکن قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران، گفت: تاکنون ۱۱۷ هزار ثبت نام طرح ملی مسکن در استان انجام شد که بیش از ۲۸ هزار نفر متقاضی واجد شرایط دریافت واحدهای مسکن ملی هستند.

به گفته نظری، ابزارهای تشویقی مناسبی برای اجرای طرح ملی مسکن در نظر گرفته شد؛ به طوری‌که ظرفیت قابل توجهی در بخش بازآفرینی شهری، علاوه بر تسهیلات یارانه‌ای، مشوق‌های شهرسازی نیز در این بخش اعمال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار