اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس به همراه نماینده حوزه جنوبی استان صبح امروز به شهرستان آبدانان سفر و از نزدیک پای درد دل کشاورزان و دامداران نشستند
کد خبر: ۱۰۸۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷ 12 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس به همراه نماینده حوزه جنوبی استان صبح امروز به شهرستان آبدانان سفر و از نزدیک پای درد دل کشاورزان و دامداران نشستند

در این نشست فرماندار آبدانان ضمن بیان گزارشی از وضعیت شهرستان گفت کشاورزی و دامداری شغل آبا و اجدادی مردمان این دیار است که هم اینک ۴۴ درصد مردم این خطه به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

یداله حاتمی افزود ۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در آبدانان وجود دارد که غالبا دیم کار (بیش از ۹۵ درصد) بوده و تنها ۵ درصد اراضی آن آبی می باشند .

وی با اشاره به خشکسالی های سالیان اخیر بیان داشت کشاورزی و دامداری در این سامان دیگر به صرفه نبوده و در سایر مشاغل مثل صنعت نیز عملا کاری صورت نگرفته است تا بیکاری و مهاجرت حرف اول را در این منطقه بزند.

در ادامه نماینده مردم حوزه جنوب نیز با اشاره به فلسفه سفر اعضای کمیسیون به شهرستان گفت وظیفه کمیسیونها تقنینی و نظارتی است فلذا در راستای وظیفه نظارتی خود با سفر به شهرستانها در جریان امورات قرار تا متناسب با نیاز و خواسته مردم قوانین را مصوب کنند.

بهزاد علیزاده خاطرنشان کرد حضور اعضای کمیسیون کشاورزی در منطقه و در جریان قرار گرفتن مشکلات مردم از نزدیک می تواند ما را در پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه کمک و در تحقق برنامه ها مثمر ثمر باشد.

سپس رییس کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار داشت حضور نظارتی کمیسیونها در مناطق مختلف کشور و رصد امورات مردم می تواند در وضع قوانین و تصمیمات موثر کمک شایانی کند.

محمد جواد عسگری افزود مجلس در بخش کشاورزی تصمیمات خوبی اخذ کرده که می توان به ملزم کردن عموم بانکها به پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی و نیز تمدید تسهیلات بند خ ناشی از خشکسالی، توجه ویژه به شیلات و شهرکهای گلخانه ای و نیز توجه به حوزه آبخیزداری با در اختیار قرار دادن تمام درآمدهای سازمان جنگلها جهت هزینه کرد در این خصوص اشاره کرد.

وی به مشکل ضمانت کشاورزان در زمان اخذ تسهیلات بانکی اشاره و تصریح کرد بر اساس مصوبه مجلس کشاورزان با در دست داشتن سند رسمی املاک و اراضی خود می توانند جهت ضمانت بانکی خود استفاده کنند.

در این نشست تعدادی از کشاورزان و دامداران مشکلات این حوزه ها را بیان و از اعضای کمیسیون کشاورزی درخواست‌هایی داشتند./م

بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار