در آیین بهره‌برداری از دو طرح تحقیقاتی در سبزوار عنوان شد:
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان گفت: ما در وزارت بهداشت و درمان تنها از 12 درصد بودجه پژوهش کشور بهره‌مند هستیم که با وجود این میزان اعتبارات بیش از 40 درصد پژوهش‌های کشور در این وزارتخانه تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ 06 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، شاهین آخوندزاده در حاشیه مراسم بهره‌برداری از دو طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت وظیفه دارد تا زیرساخت‌های لازم در زمینه پژوهش در دانشگاه‌های علوم پزشکی را فراهم کند، اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته توفیقات خوبی در این زمینه نصیب مجموعه وزارت بهداشت و درمان شد که یکی از آنها راه‌اندازی شبکه منابع الکترونیک بود که در یک سال گذشته این شبکه قطع شده بود.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه در این مدت برنامه‌های مختلفی از جمله حمایت از آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها، ارائه گرندهای تحقیقاتی به استادیاران جوان،حمایت از پایان‌نامه‌های PHD، راه‌اندازی دوره‌های دکترا، تنظیم موافقت‌نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری در زمینه جذب 100 پزشک، دندان‌پزشک و داروساز برای انجام تکمیل نیروی انسانی در مراکز تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: 40 درصد از تولیدات علمی کشور در بخش تحقیقات و فناوری مربوط به وزارت بهداشت است. ما در وزارت بهداشت و درمان تنها از 12 درصد بودجه پژوهش کشور بهره‌مند هستیم که با وجود این میزان اعتبارات بیش از 40 درصد پژوهش‌های کشور در این وزارتخانه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در زمینه تولید پژوهش و تحقیق در کشور سهم به‌سزایی را دارد، گفت: خوشبختانه در زمینه تجاری‌سازی پژوهش‌ها نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و در سال گذشته وزارت بهداشت معاونت فناوری سلامت تشکیل شده که وظیفه آن شناسایی و کمک به تجاری سازی محصولات پژوهش محور است.

آخوندزاده بابیان اینکه توسعه و توجه به شرکت‌های دانش بنیان نیز در زمینه تجاری‌سازی پژوهش‌ها و تحقیقات موثر است، گفت: یکی از اقدامات خوب دولت در زمینه حمایت از پژوهش و تجاری‌سازی آنها اختصاص اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان به صندوق شکوفایی و نوآوری است.

وی با اشاره به رتبه پژوهشی شهرستان سبزوار در زمینه فناوری و تحقیقات یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دانشگاه‌های نوپا در زمینه اجرای پژوهش و تحقیقات است که خوشبختانه با وجود همین نوپایی توانسته به رتبه خوبی در کشور دست یابد.

قائم‌مقام و مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین اعتبارات خوبی امسال به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص داده شده که امیدواریم در سال آینده نیز بتوانیم اعتبارات دیگری را به این دانشگاه اختصاص دهیم.

همچنین با حضور قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دو طرح تحقیقاتی شامل تحقیقات سالمندی و مرکز تحقیقات سلول مولکولی با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با ارائه 120 مقاله و 20 درصد رشد در سال 93 دارای رشد 58 درصدی در سه سال گذشته بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار