پس از اعطای عنوان «تبریز؛ شهر جهانی فرش»
سه‌شنبه 16 مهر اعتبارنامه «تبریز، شهر جهانی صنایع‌دستی در حوزه فرش» به‌طور رسمی و به‌وسیله مسئولان شورای جهانی صنایع‌دستی به استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز تقدیم شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 08 October 2015
به گزارش تابناک تبریز ثبت تبریز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی در حوزه فرش و مدال ارزشمندی که به گردن هنرمندان و مسئولان این دیار آویخته شد، اگرچه مواهب و مزایایی برای این شهر زیبا و جهانی خواهد داشت اما به‌طورقطع انتظارات مسئولان جهانی صنایع‌دستی را نیز به همین میزان از تبریز افزایش خواهد داد. قلب هنرمندان و دست‌اندرکاران هنر فرش در این جشن باشکوه اگرچه خشنود از کسب این عنوان جهانی بود اما از طرف دیگر دلواپس آینده و وعده‌هایی بود که مسئولان در گرماگرم مصاحبه‌های رسانه‌ای و غرق در نور فلش دوربین‌های عکاسی بیان می‌کنند، وعده‌هایی که تاریخ انقضا برخی از آن‌ها به‌سرعت فرامی‌رسد.
کارشناسان شورای جهانی صنایع‌دستی که برای ارائه این عنوان به تبریز آمده بودند، درباره انتظار جهان از شهر جهانی فرش که برای تقدیم پلاک این رویداد مهم به تبریز آمده بودند، در اظهارات خود، بهبود نقش فرش تبریز در بازارهای جهانی را یک ضرورت برای این هنر-صنعت عنوان کردند.
آغاز یک تعهد
رئیس شورای صنایع‌دستی آسیا و اقیانوسیه در تبریز بیان کرد: با ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش این شهر در مسیر جهانی شدن قرار می گیرد و با تامین زیرساخت های مورد نیاز می تواند فرش جهان را مدیریت کند.
غدا حجاوی افزود: این شهر پس از این راهی طولانی و سخت در پیش دارد و برای رسیدن به آرمانهای شهر جهانی فرش باید همه همدل شوند و این هنر بدون حمایت های مسئولان، فعالان فرش و سازمان های جهانی نمی تواند موفق شود. به همین دلیل است که همه باید همگام شوند تا تبریز را تا رسیدن به جایگاه مدیریت جهانی بافت فرش ارتقا دهند.
وی با اشاره به پتانسیل های موجود در عرصه فرش در شهر تبریز، خاطر نشان کرد: وجود کارگاه های متعدد فرشبافی، ارتزاق مردم از این هنر- صنعت و وجود دانشگاه تخصصی فرش در تبریز همه پتانسیل قابل توجه در تبریز است که اگر سایر پارامترهای جهانی به آن اضافه شود فرش تبریز می تواند در دنیا حرف اول را بزند.
وی یادآور شد: بازاریابی مدرن یکی از نیازهای اساسی فرش تبریز است و مسئولان باید برای تحقق این امر مهم تلاش های لازم را داشته باشند. با ارزیابی که از شهر تبریز داشتیم اطمینان داریم که متولیان صنعت فرش با تمام توان از این صنعت و هنر بی مانند حمایت کرده و این عنوان را برای تبریز حفظ خواهند کرد.
حجاوی ادامه داد: تقویت توانمندی های موجود محلی، توسعه دانش فنی و مهارت های ویژه در زمینه ملی و بین المللی، ایجاد فرصت های جدید برای همکاری و مشارکت بین همه کشورهای جهان از طریق کمک هایی که شورای جهانی صنایع دستی اعمال خواهد کرد و حمایت های بخش دولتی و محلی و همچنین فعالان محلی حوزه فرش از جمله نیازهای تبریز برای حفظ مدیریت جهانی فرش دستبافت است. لطفاً صنایع‌دستی را برای مصرف بسازید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
بومی گری همیشه و همه جا موفق بوده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :