معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، در فصل زمستان به بارش نرمال ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر برسیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ 07 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی محمد زورآوند با اشاره به آخرین وضعیت نقشه‌ها درباره بارش‌های زمستانی کرمانشاه، گفت: آنطور که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد احتمالا بارش‌های کرمانشاه در فصل زمستان به اندازه نرمال خواهد بود، یعنی به میانگین بارش نرمال ۱۸۰ تا ۲۲۰ میلی‌متر می‌رسیم.

وی ادامه داد: در فصل زمستان هرچقدر به سمت نیمه زمستان برویم وضعیت بارش‌ها بهتر خواهد شد، در دی ماه بارش‌ها احتمالا به اندازه نرمال خواهد بود و این امکان هست که در بهمن و اسفند حتی بارش بیشتر از نرمال را نیز شاهد باشیم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه افزود: احتمالا وضعیت بارش در فروردین سال آینده نیز خوب و به اندازه نرمال خواهد بود، اما در مجموع باید این نکته را نیز مد نظر داشت که دقت پیش‌بینی‌های بلندمدت از پیش‌بینی هفتگی و کوتاه مدت کمتر بوده و احتمال خطا دارد.

زورآوند خاطرنشان کرد: در مدت باقی مانده آذر ماه نیز بارش چندانی در پیش نداریم و بعید است تا ۱۵ روز آینده بارندگی در سطح استان شاهد باشیم.

وی از وضعیت بارش‌های سال زراعی جاری نیز یاد کرد و با بیان اینکه در این مدت به طور میانگین ۳۸ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد و نسبت به بلندمدت ۶۱ درصد کاهش داشته است.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه را نیز ۲۴ میلی‌متر اعلام کرد که از سال گذشته ۴۹ درصد و از بلندمدت ۷۴ درصد کمتر است.

زورآوند بیشترین بارش امسال را نیز مربوط به پاوه به میزان ۱۰۴ میلی‌متر دانست که اگرچه معادل بارش سال قبل این منطقه بوده، اما نسبت به بلندمدت ۲۹ درصد کمتر شده است.

وی اضافه کرد: کمترین بارش را نیز به میزان۱۳ میلی‌متر از ماهیدشت داشتیم که از سال قبل ۶۰ درصد و از میانگین بلندمدت ۸۵ درصد کمتر بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار