مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: احداث سایت پرنده نگری کرمانشاه ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فرصت مناسبی برای بازدید گونه‌های مختلف در منطقه است.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ 04 December 2022

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت کنونی تالاب هشیلان اظهار کرد: تنش آبی منجر به خشکی تالاب‌ها شد و تالاب هشیلان هم در حال خشک شدن بود که در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری موضوع به صورت ویژه مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: با حمایت رئیس کل دادگستری از طریق تانکر ارتش و نیروی انتظامی و سازمان بنادر و کشتیرانی زیست‌مندان و موجودات این تالاب را آبرسانی کردیم و تا اندازه‌ای احیا شد، باران‌های اخیر هم به بهبودی تالاب کمک کرد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه شرایط اکولوژیکی این تالاب طوری است که در گذشته خشک شده و مجددا احیا شده است، تصریح کرد: گونه‌های بومی و همچنین محلی برای مهاجرت پرندگان غیر بومی در تالاب وجود دارد و به تازگی پرندگانی از سیبری می‌آیند و از این محل به عنوان مامن عبور می‌کنند.

وی گفت: ۸۵ درصد از پروژه سایت پرنده نگری انجام شده این کار از سال ۹۰ آغاز شده و راکد مانده بود که با جلب حمایت‌ها از سوی سازمان و استانداری سایت پرنده نگری آن در حال احداث است.

جلیلیان تاکید کرد: از معاونت امور دریایی و تالاب‌ها دعوت کردیم و قرار بر این شد اعتباراتی اختصاص دهند تا قابلیت بهره برداری یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار