استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از تصویب اساسنامه طرح احداث منطقه آزاد قصر شیرین و ورود این طرح به فاز عملیاتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 30 November 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در جلسه شورای راهبردی منطقه آزاد اقتصادی و تجاری قصرشیرین اظهار کرد: به منظور پیگیری و تلاش ویژه و همچنین کمک به طرح منطقه آزاد قصرشیرین تشکیل جلسات منظم این چنینی در دستور کار قرار گرفته و باید به این طرح نگاه عملیاتی و راهبردی وجود داشته باشد.

وی افزود: طرح منطقه آزاد قصر شیرین بسیار مهم و در اولویت های اساسی استان است به همین منظور اخیرا در هییت دولت با برنامه ریزی هایی اساسنامه آن تهیه شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: منطقه آزاد قصرشیرین باید به شیوه ای طراحی و ساخته شود که از نظر کارکردی پاسخگوی ۵۰ سال آینده باشد و پیشنهادات و نظرات باید با در نظر گرفتن این بازه زمانی در این منطقه باشد تا برای آیندگان، برنامه ریزی مناسب با لحاظ کردن تمامی نکات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته به این طرح مهم بی توجهی شده که ما باید ضمن رفع عقب ماندگی ها، تلاش و جدیت خود را برای تسریع در اجرای طرح دو چندان کنیم، تصریح کرد: به مشاور طرح نکات و پیشنهادات مدیریت استان در خصوص چگونگی اجرای آن ابلاغ و برای تسریع در اجرای طرح لازم است که سه کمیته زیرمجموعه این شورا با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل گردد.

وی با اشاره به اینکه مشاور طرح باید ذهنیت صحیحی از منطقه آزاد قصرشیرین داشته و اقدامات، برنامه‌ها و فرهنگ استان را مورد توجه قرار دهد، خاطر نشان کرد: الزامات و نیازمندی‌های هر دستگاه برای اجرای بهتر این طرح باید تعیین شود و هر یک به صورت فعال پیگیر، برنامه‌ها و خواست‌های در نظر گرفته شده باشند همچنین هر یک از دستگاه‌های عضو این شورا به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان مسئولند که پیگیری و اهتمام ویژه‌ای برای گرفتن اعتبارات ملی به منظور تسریع در اجرای طرح‌های زیرساختی در این منطقه را داشته و با اجرای طرح منطقه آزاد قصرشیرین، تحول خوبی در بحث اشتغال و تعاملات بین المللی استان اتفاق می افتد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید ظرفیت‌ها و مزیت‌های ویژه استان را برای کمک به اجرای این طرح راهبردی به منظور کمک به توسعه و پیشرفت روزافزون استان به کار بگیریم یادآور شد:  با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار