به گفته معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کرمانشاه، نبود پهنه‌بندی و مشخص نبودن حد و حدود مناطق نمونه گردشگری در کرمانشاه باعث شده تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این مناطق ورود نکنند.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 30 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی اصغر رشنو با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی مناطق نمونه گردشگری کرمانشاه، اظهارکرد: در استان حدود ۵۰ منطقه نمونه گردشگری داریم که باید ساماندهی شوند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌هایی برای ساماندهی این مناطق به منظور حضور سرمایه‌گذاران در آن‌ها انجام گرفته، اما منتهی به نتیجه نشده است.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی کرمانشاه یکی از مهم‌ترین موانع حضور سرمایه‌گذاران در این مناطق را عدم پهنه‌بندی آن‌ها دانست و گفت: علیرغم گذشت حدود ۱۵ سال از تصویب مناطق نمونه گردشگری، اکثر این مناطق در استان پهنه‌بندی نشده و حد و حدود مشخصی ندارند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران با خیال آسوده نمی‌توانند در آن‌ها سرمایه‌گذاری انجام دهند، بنابراین در گام اول باید حد و حدود آن‌ها را مشخص کنیم.

رشنو از لحاظ کردن اعتبار برای این برنامه در سال جاری خبرداد و گفت: همچنین با فرمانداران شهرستان‌های مختلف هم رایزنی‌هایی کرده‌ایم که به این برنامه اعتبار بدهند که مورد موافقت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: درصورتی که طرح ساماندهی مناطق نمونه گردشگری استان با پهنه‌بندی آن‌ها اجرایی شود، می‌تواند به ورود سرمایه‌گذاران به آن‌ها و رونق اقتصادی جوامع محلی این مناطق بسیار کمک کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار