مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با کاهش بارندگی‌ها در سال جاری یکی از چالش‌های پیش رو در استان تنش آبی خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 28 November 2022

غلامرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به کاهش بارش‌ها در سال‌جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: اگر همچنان با همین روند کمبود بارش‌ها پیش برویم قطعا سال آینده با تنش آبی مواجه می‌شویم.

وی افزود: قرارگاه عملیاتی آب شرب استان کرمانشاه تشکیل شده و در حال حاضر به شهرستان‌ها تعمیم پیدا کرده که روز‌های شنبه با حضور مدیران آب منطقه ای، آبفا و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: بحث چاه‌های غیر مجاز و سد‌ها و ... در این نشست‌ها مطرح می‌شود که با تدابیر این تیم عملیاتی در سال جاری با مشکلات خاصی رو به رو نبودیم.

شهبازی گفت: در زمستان پیش رو طبق پیش بینی هواشناسی نسبت به سال زراعی مشابه کاهش بارش زیادی خواهیم داشت و متاسفانه در آذرماه کم بارشی هم ایجاد می‌شود.

این مسئول ابلاغ کرد: در مورد خشکسالی به جهاد کشاورزی اصلاح الگوی کشت را ابلاغ کردیم.

شهبازی تصریح کرد: گرد و غبار و ریز گرد‌ها منشا خارج از کشور دارند و فعالیت‌های دیپلماسی در این راستا انجام شده است.

وی افزود: برای زلزله چند دستگاه شتاب نگار و لرزه نگار در استان مخصوصا شهرستان‌هایی که پرسابقه بودند، توزیع کردیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: تمام اعلام نیاز‌ها نظیر تانکر آب و پمپ و الکترو پمپ ارائه شده و تنها تنش آبی امسال مربوط به باغات استان بود که با پدیده خشکسالی روبرو بودند و یکی از نیاز‌های اساسی ما تانکرآب‌های سیار آب رسان است که امید است تامین شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار