رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: هر ساله تسهیلاتی تحت عنوان مشاغل خانگی به صورت قرض الحسنه در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته و به صاحبان مشاغل خانگی اعطا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 27 November 2022

محسن دارابی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص اعطا تسهیلات مشاغل خانگی اظهار کرد: تصمیماتی که هرساله درکارگروه اشتغال اخذ می‌شود، تسهیلاتی را تحت عنوان مشاغل خانگی به صورت قرض الحسنه دراختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهند.

وی افزود: بر اساس همین دستوالعمل مشاغلی که مرتبط با سازمان صمت است، بخشی مربوط به حوزه فرش بافی و بخش دیگر مرتبط با حوزه مشاغل خانگی که زیر مجموعه بخش صنفی صمت نظیر خیاطی، منجق دوزی، عروسک سازی و... به علاوه حدود ٨٠ رشته دیگر هستند از این تسهیلات بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه ادامه داد: به این ترتیب افرادی که تشکیل پرونده و گواهی مشاغل خانگی در سازمان با امضای رییس سازمان صنفی و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ کردند می‌توانند تشکیل پرونده تسهیلاتی بدهند.

این مسئول ابراز کرد: میزان این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است که به صورت پرونده به افراد واجد شرایط تعلق خواهد گرفت، پرونده در گروه مربوطه مطرح می‌شود و پس از موافقت حاصل شده طی نامه مطلوبی که به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌گردد بررسی برروی آن انجام می‌شود و در صورت تایید به بانک عاملی که اعتبارات نزد آن بانک است ارسال و به محض تکمیل پرونده تماس گرفته می‌شود، ارباب رجوع و متقاضی نیز با مراجعه به بانک بعد از اینکه توانستند نظر بانک راجلب و اعتبارلازم رابرای بانک تامین کنند تسهیلات رادریافت می‌کنند.

دارابی گفت: بعداز مدت کوتاهی نظارت بر کار این افراد شروع می‌شود که تسهیلات دریافت شده را درراستای مشاغل به کار گیرند.

وی اظهار کرد: این تسهیلات درحوزه صمت ومیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مشخص است همچنین مشاغل، رشته‌ها و تعهدات و وظایف هر دستگاهی در حوزه مشاغل خانگی تعیین شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار