معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار در مراکز بهداشتی درمانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 23 November 2022

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه روند بیماری آنفلوانزا ثابت و تا حدودی کاهشی است، اگر چه قطعا عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به افزایش آمار مبتلایان می‌شود.

وی در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا، افزود: واکسن‌های موجود در بازار در دو نوع ایرانی و خارجی است، گروه‌های هدف شامل سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال)
بیماران زمینه ای، کارکنان کادر پزشکی، کارکنان دامپزشکی (افرادی که به نوعی با دام مرتبط هستند)
اطفال، مادران باردار و .. است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: برای مادران باردار در مراکز بهداشتی درمانی واکسن رایگان تزریق می‌کنیم و سایر گروه‌های هدف می‌توانند از واکسن‌های موجود در داروخانه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه علائم آنفلوآنزا با بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا مشابهت دارد، تصریح کرد: تشخیص نوع بیماری با پزشک و در صورت لزوم انجام آزمایش‌های بالینی است.

شکیبا تاکید کرد: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی و عامل آن ویروس است و در عموم مبتلایان خود به خود درمان شده و جای نگرانی ندارد، دارو‌های حمایتی هم روند درمان بیماری را تسریع می‌بخشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار