فرماندار چرداول گفت: اقتصاد روستایی نمونه و نماد کوچکی از خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 07 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، پرویز کولانی با تبریک 15 مهر روز روستا اظهار کرد: روستاییان نقش بزرگی در عرصه های تولیدی و اقتصادی دارند و با تکیه بر تولید داخلی و عدم وابستگی به دیگران در واقع الگو ونمادی از اقتصاد مقاومتی هستند.
وی افزود: روستاها در زمینه های کشاورزی ودامداری از ظرفیت های بالایی برخوردار هستند و دولت تدبیر و امید سعی می کند با حرکت هدفمند و برنامه ریزی شده این پتانسیل ها را درراستای توسعه و رونق اقتصادی در روستاها بکار گیرد.
کولانی با اشاره به خدمات ارزشمند دولت یازدهم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها و برابری خدمات در تمام مناطق کشور گفت: رسیدگی به مشکلات مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و امور روستاها از اولویت های دستگاه های اجرایی در دولت یازدهم است.
وی یادآور شد: دولت اعتدال اجرای طرح های عمرانی و خدماتی درروستاها را با مطالعه و بررسی کارشناسانه برنامه ریزی کرده است و اهتمام جدی به رسیدگی و مرتفع نمودن نارسایی های روستاییان دارد.
کولانی مهمترین اهداف دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را اشتغال پایدار،خودکفایی، بهبود وضعیت معیشتی کاهش تورم و مثبت نمودن رشد اقتصادی در عرصه های داخلی و مناطق محروم دانست.
وی به ایجاد اشتغال در روستاها توسط دولت اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات به تعاونی های روستاییان در سال 94 جهشی بزرگ در زمینه رشد اقتصادی در خود روستاها و خودکفایی ساکنین آن است.
وی خاطر نشان کرد: مدیران باید درد دل مردم را با حوصله گوش کنند و با تدبیر، درایت و مدیریت خود مردم را یاری رسانند.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله با داشتن 142 روستا، چهار بخش و پنج شهر بعد از ایلام پرجمعیت ترین شهرستان استان است و بیش از یک پنجم شهرها و روستاهای استان را در خود جای داده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار