مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ١٠٢ مرکز مشاوره در کرمانشاه برای انجام امور مشاوره به زوجین خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 16 November 2022

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ۱۰۲ مرکز مشاوره در کرمانشاه وجود دارد، سامانه تسنیم هم برای متقاضیان طلاق است که از سوی دادگستری به سامانه تسنیم معرفی و ۴ جلسه مشاوره را می‌گذرانند تا نتیجه به دادگاه ارسال شود البته حدود ۲۰ درصد از آن‌ها منجر به سازش می‌شوند.

وی افزود: بیشترین ارجاع نخست در رابطه با مشاوره خانواده است و پس از آن مرتبط با کودکان است که در رابطه با مسئله تربیت و اختلالات و یا افرادی که مشکلات تحصیلی دارند، مراجعه می‌نمایند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: مرکز مشاوره تلفنی هم به نام ۱۴، ۸۰ ایجاد شده که حدود ۲۵ الی ۲۶ هزار تماس در آن وجود دارد که مشکلات خانوادگی، کودکان و سایر مسائل در آن مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود ۲ الی۳ ماه است که پرونده‌های تمکین شکل گرفته و این پرونده‌ها از طریق دفاتر قضایی به دفتر مشاوره ارجاع داده می‌شوند و پس از مشاوره به دفاتر قضایی باز می‌گردد که اگر منجر به سازش نشود کار آن‌ها از طریق دادگاه اجرا خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: چنانچه سازش صورت گیرد که امکان آن بسیار زیاد است در همان مرکز پرونده مختومه اعلام می‌شود و با یکدیگر توافق می‌کنند.

محمدی تاکید کرد: حدود ۱۰ الی ۱۲ نفر پشت نوبت وجود دارد، اما در جلسه کمیته، نظارت و ارزیابی از متقاضیان مصاحبه اخذ می‌شود و مدارکشان بررسی می‌گردد و افرادی که شرایط ویژه داشته باشند، اضافه می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار