همراه با مدیر کل بحران در بازدید دو روزه بهمئی، از سردسیر تا گرمسیر (بخش دوم)
مدیر کل مدیریت بحران استانداری در بازدید دو روزه از دو بخش ممبی و سرآسیاب از شهرستان بهمئی، مهمترین موضوعات مرتبط با حوزه مدیریت بحران را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ 12 November 2022

آنچه که باران بر سر ممبی آورد / خسارات ۲۰ تا ۱۰۰ درصد / ریزش عجیب یک پل و دیوار کانال هدایت سیل! / سد ایلی آباد در آزمون بارش ۱۲۵ میلیمتری! + فیلم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز پس از حضور در شورای ترافیک شهرستان بهمئی بازدیدی از دو منطقه ممبی و سرآسیاب یوسفی داشت. در این بازدید که مهمترین نقاط بحران ساز مورد ارزیابی قرار گرفت مدیر کل راهداری استان، فرماندار بهمئی و برخی مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.
نیکروز افزود: با توجه به اینکه بیشترین بارش‌ها مربوط به دو منطقه ممبی و سرآسیاب بود، میزان خسارت در حوزه‌های مختلف، جاده‌ای، ابنیه، کشاورزی و دامداری بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد رخ داده است.
وی ادامه داد: با توجه به بازدید‌های صورت گرفته و بررسی میزان خسارات وارده، اقداماتی عملیاتی با قید فوریت در دستور کار قرار گرفته است.
نیکروز به خسارات گسترده وارده به دامداران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سیل ناشی از بارش‌های اخیر هم مانند موارد قبل، تلفات زیادی از احشام داشتیم که این نشان می‌دهد دامداران باید به اقدامات خود مراقبتی توجه بیشتری داشته باشند.

آنچه که باران بر سر ممبی آورد
مرکز بخش ممبی اولین نقطه‌ای بود که مورد بازدید مدیر کل مدیریت بحران، قرار گرفت. در این منطقه بارش سیل و ورود سنگین آب باعث تخریب بخشی از دیوار کانال هدایت سیل شده بود.

مقاومت سد ایلی آباد در آزمون بارش ۱۲۵ میلیمتری!
در ادامه مدیر کل مدیریت بحران از سد ایلی آباد بازدید کرد که به دلیل ورود حجم سنگینی از آب بخشی از بند اول ذخیره و هدایت آب به مخزن دوم دچار خسارت شده است.
نیکروز در حاشیه بازدید از این سد گفت: متاسفانه بخش‌هایی از سد هم در دهانه هدایت آب سرریز به مخزن اصلی و هم در قسمت خاکی سد، دچار خرابی‌هایی شده است که برای جلوگیری از وارد شدن خسارات بیشتر، بررسی و در دست اقدام قرار می‌گیرد.
در این بازدید برخی اهالی مخاطرات مربوط به سد را برای مدیر کل مدیریت بحران تشریح کردند که مدیر کل مدیریت بحران توضیح داد، مراتب برای انجام تمهیداتی برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی به دستگاه‌های متولی اعلام می‌شود.

ریزش عجیب یک پل!
یکی از مشکلات موجود در دو بخش ممبی و سرآسیاب مربوط به خسارات وارده شده به ابنیه مسیر‌های مواصلاتی این دو بخش بود خصوصا برخی پل‌ها که به شدت در معرض خطر تخریب قرار دارند به گونه‌ای که یکی از پل‌های مسیر ممبی به سرآسیاب تخریب شد.
نیکروز در بازدید از این پل وضعیت آن را مورد ارزیابی قرار داد و خواستار تسریع در عملیات مقاوم سازی و آماده سازی برای تردد بر روی آن شد.
مدیر کل راهداری هم در تشریح وضعیت پل گفت که پس از تخریب بخشی از پایه پل، به فوریت عملیات بازسازی بخش‌های تخریب شده و مقاوم سازی آن آغاز شده است که تلاش می‌شود در سریعترین زمان ممکن کار به اتمام برسد.

فرماندار بهمئی هم در حاشیه این بازدید گفت : باران شدید چند روز اخیر علاوه بر طراوت طبیعت موجب خساراتی به حوزه های مختلف در دو بخش ممبی و سرآسیاب شد .

محمدی ضمن تمجید از حضور مسئولان استانی در شهرستان ، افزود : ریزش پل موجب قطعی مسیر ممبی به سرآسیاب شده که با اقدام فوری راهداری ، عملیات بازسازی و مقاوم سازی بخشی از پل در حال انجام است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار