پس از بحران افت فشار گاز در زمستان سال 86 که منجر به بروز مشکل در سوخت رسانی شهرستان های خراسان شمالی و استان های شمالی کشور شد،طرح تقویت شبکه انتقال گاز علاوه بر محور سرخس به نکا از بخش جنوب استان نیز برای مواقع بحرانی در جهت پیشگیری از قطعی و افت فشار گاز اجرایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 07 October 2015

همه ساله با آغاز فصل سرما و یخ بندان به خصوص در مناطق سردسیر و کوهستانی یکی از مهمترین مشکلات مردم قطع پی در پی جریان گاز است این مناطق که در این فصل به خاطر سرمای هوا به شدت به سوخت و انرژی نیازمند می شوند در اوج سرما و نیازمندی با قطع گاز روبرو شده که مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود می آورد.

مدیرعامل شرگت گاز خراسان شمالی در گفتگو با تابناک خراسان شمالی، با اشاره به اینکه تا ابتدای تشکیل استان 9 شهر و 26 روستای استان معادل 69 درصد جمعیت شهری و 12 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره مند بودند،افزود: در حال حاضر 21 شهر و 421 روستای استان معادل 99.5 درصد جمعیت شهری و 67 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند.

عرب مقصودی با بیان اینکه در حال حاضر 237 هزار مشترک و خانوار از نعمت گاز بهره مند هستند،خاطرنشان کرد:در دولت تدبیر و امید 5 شهر و 127 روستا از نعمت گاز بهره مند شدند که این حجم فعالیت دو ساله دولت یازدهم به ترتیب 24 درصد 30 درصد کل عملکرد گازرسانی را در بر دارد.

وی ادامه داد:تاکنون 128 انشعاب نصب شده و 4800 کیلومتر شبکه جهت گاز رسانی به اقصی نقاط استان اجرا شده است که 1200 کیلومتر آن در دولت یازدهم اجرا شده است.

وی افزود:با اجرای 45 کیلومتر خط اسفراین تا سنخواست و همچنین 32 کیلومتر از باش کلاته تا جوشقان و اتصال با سنخواست با خطی به طول 19 کیلومتر کمربند گازی در جنوب غربی استان جهت توزیع گاز با فشار پایدار را محقق ساخت.

مدیر عامل شرکت گاز با اشاره با اینکه جهت گاز رسانی به صفی آباد خط انتقال گاز قدیم سبزوار تا سلطان آباد و صفی آباد به طول 34 کیلومتر امتداد پیدا کرد،افزود: در حال حاضر نیز از صفی آباد تا بام در مراحل پایانی است و اگر این خط از بام تا روستای خلق و فاروج ادامه یابد رینگ مناسبی در جنوب شرقی استان ایجاد می شود.

عرب مقصودی با اشاره به کمک رسانی به استان های همجوار مانند گلستان در بحران سال 86 که باعث قطع گاز در بسیاری از مناطق شمالی کشور شد،افزود:با توجه به اینکه در استان قطع گاز نداشتیم؛ اما برای پیشگیری از بروز این اتفاقات شرکت گاز استان با مشارکت شرکت توسعه گاز، محور جنوبی را با اجرای خط انتقال 48 اینچ خراسان رضوی منتقل شده وخط انتقال 42 اینچی به طول 108 کیلومتر از سنگ بست تا ایستگاه تقویت فشار دشت اجرای شد که با اتصال آن به خط انتقال 30 اینچ امکان بهره برداری از گاز جنوب نیز برای استان مقدور شد و علاوه بر محور انتقال گاز سرخس نکا و میامی دشت هم اکنون استان می تواند از محور جنوبی که از خطوط سراسری می باشد استفاده کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار