محصولات هنری ساخته شده از جرم، چوب، نساجی و بافت‌های داری، منبت و سفال از جمله آثاری است که در این غرفه به نمایش گذاشته شده است‌
کد خبر: ۱۰۷۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ 05 November 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در گفت و گویی اظهار داشت اظهار داشت:

شاخص‌ترین آثار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در قالب۳۰ غرفه نمایشگاه توانمندی‌های استان مازندران به نمایش درآمد.

بر اساس این گزارش، صادق برزگر اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های استان مازندران به مناسبت روز ملی استان در کشور با ۱۵۰ غرفه و حضور دست‌آوردهای بخش‌های مختلف استان در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی مازندران در قائمشهر افتتاح شد که ۳۰ غرفه از این نمایشگاه به عرضه دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان مازنی به عنوان یکی ازشاخص‌ترین توانمندهای استان اختصاص یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: محصولات هنری ساخته شده از جرم، چوب، نساجی و بافت‌های داری، منبت و سفال از جمله آثاری است که در این غرفه به نمایش گذاشته شده است‌.

برزگر نبود محل عرضه دائمی فروش صنایع‌دستی و تهیه مواد اولیه مثل چوب را ازجمله مهمترین دغدغه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برشمرد و یادآور شد:«امیدواریم با سهل‌الوصل کردن مواد اولیه، تشکیل تعاونی‌ها و تسهیلات کم بهره و ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بتوانیم بخشی از مشکلات هنرمندان را مرتفع کنیم.

او با بیان اینکه در مازندران با تنوع رشته‌های صنایع‌دستی مواجه‌ایم، تصریح کرد:«ترغیب هنرمندان به ادامه تولید و همچنین ترویج و آموزش آن به علاقمندان می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نقش بسزایی ایفا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه ایجاد نوآوری و خلاقیت و تولید مطابق نیاز و سلیقه روز می‌تواند زمینه رونق بیشتر صنایع‌دستی را فراهم کند، گفت: صنایع‌دستی بخشی ازمیراث‌فرهنگی و یکی از پرجاذبه‌ترین محصولات گردشگری است که همچون دیگر موضوعات توسعه‌ای گردشگری نیازمندحمایت و عزم ملی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار