سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی با تابناک:
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود مجدد معتادین بهبود یافته به چرخه اعتیاد از تشکیل دفتر مجمع خیرین به این منظور خبر داد و گفت: تا پایان هفته جاری حدود ۴٠ خانواده آسیب دیده از اعتیاد به کمک این مجمع به لحاظ اقتصادی و معیشتی ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 05 November 2022

کیوان گل آوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اعتبار قابل توجهی به شورای مبارزه با مواد مخدر در سال جاری در حوزه فرهنگی و پیشگیری برای نهاد‌هایی همچون آموزش و پرورش، بنیاد شهید، تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربیت بدنی، بهزیستی، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده و این اعتبارات به شکل استانی که تفاهم نامه مربوطه انجام شده دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای این بخش برنامه‌های با عنوان طرح یاریگران زندگی ایجاد شده، افزود: طرح یاریگران زندگی در دو بخش آموزش، پیشگیری و درمان، حمایت است که اعتبارات مرتبط با بخش پیشگیری ابلاغ شده است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه به آموزش و ایجاد نمایشگاه نیز اشاره‌ای کرد و گفت: بحث آموزش مهارت‌های زندگی برای مراکز آموزشی دانش آموزان و دانشجویان که در قالب طرح یاریگران زندگی به شکل جدی و با پایش انجام می‌شود و در حوزه درمان برای پاکسازی چهره شهر جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر که به عنوان یک معضل اجتماعی آسیب به جامعه در نظر گرفته می‌شوند، انجام می‌شود.

به گفته وی از اوایل سال تا کنون جمع آوری معتادین متجاهر از حدود ۴۵۰ تا ۱ هزار نفر افزایش داشته و در مراکز مربوطه ساماندهی شدند.

گل آوری ادامه داد: قصد داریم تا یک ماه آینده مرکز جدید ساماندهی و صیانت از معتادین متجاهر را در سطح استان و در شهرستان کرمانشاه راه اندازی کنیم و حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از معتادین را جمع آوری و به صورت قابل توجهی چهره شهر از این افراد پاک و منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود همچنین برای تکمیل چرخه درمان و عدم بازگشت، معتادین را در کمپ‌ها در مدت زمان ۶ ماه درمان می‌کنیم سپس ترخیص می‌شوند.

وی گفت: برای جلوگیری از ورود مجدد این افراد به مسیر اعتیاد، سعی می‌کنیم مجمع خیرین استان را تشکیل دهیم و دفتر این مجمع هم راه اندازی شده که با استفاده از حضور حدود سی نفر از خیرین و متنفذین این کار انجام می‌شود، اولین مورد آن هم با پیگیری اینجانب و همکاری اداره فنی و حرفه‌ای در مکانی واقع در بخش کوزران اجرا خواهد شد، در بخش خصوصی هم یک کارآفرین اعلام آمادگی کرده که سعی می‌کنیم تا پایان هفته جاری این مکان را برای حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر از افراد بهبود یافته از اعتیاد راه اندازی کنیم در واقع با این شرایط ۴۰ خانه و خانواده از لحاظ معیشتی و مسائل اقتصادی ساماندهی می‌شوند.

گل آوری تاکید کرد: در حوزه مباحث حقوقی پیگیری اموال نامشروع قاچاقچیان و درآمد‌های نا مشروعی که دارند دستور العمل خاصی ابلاغ شده که بر مبنای آن سعی می‌کنیم بیشتر بر اموال قاچاقچیان ضربه بزنیم تا به این ترتیب از استمرار فعالیت‌های شان جلوگیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار