کد خبر: ۱۰۷۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ 02 November 2022

اولین نشست خبری فرشید علاسوند مدیرکل امور مالیاتی خوزستان با اصحاب رسانه استان در روز دوشنبه (۹ آبان ۱۴۰۱) با محوریت شفاف سازی در ارائه خدمات ، حفاظت از صیانت حقوق شهروندی ، مسئولیت اجتماعی در خصوص مطالبه و توزیع ارزش افزوده و عوارض آلایندگی ، همفکری و روشنگری افکار عمومی مبنی بر نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی تحقق یافته برگزار شد.
در ابتدای این نشست فرشید علاسوند اظهار کرد: وظیفه سازمانی ما این است که در اجرای قوانین و مقررات موضوعه نسبت به محاسبه،مطالبه و وصول مالیات اقدام کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که سازمان امور مالیاتی خوزستان آن را با حساسیت زیاد دنبال می کند، مسائل مسئولیت های اجتماعی است که گاهی این موضوع بر مسوولیت های سازمانی ما سایه می اندازد، اما وقتی هدف خدمت رسانی به توسعه شهر و استان و مردم می باشد، طبیعتا فعالیتی حساس و قابل درک می شود.
وی گفت: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی وظیفه ما محاسبه،مطالبه،وصول و توزیع آن به شهرداری ها طبق قانون می باشد که این توزیع بر اساس شاخص جمعیت هر شهر،روستا،دهیاری و… است.
دکتر علاسوند اعلام کرد: از فروردین امسال تا مهر ماه ۵۸هزار میلیارد ریال به شهرداری ها و ۸۶۵میلیارد ریال به دهیاری ها و عشایر پرداخت گردید که مربوط به سال های ۹۲ تا ۹۶ چهار شرکت نفتی می باشدو مبالغ مربوط به سال۹۶ به بعد در حال پیگیری است.
وی گفت: در بخش عوارض ارزش افزوده بر اساس شاخص جمعیت ۹۰درصد مطالبات بین شهرداری ها توزیع و ۱۰درصد دیگر به حساب وجوه خاص وزارت کشور واریز تا برای استفاده در شرایط خاص به صلاحدید خود و به حکم قانون هزینه شود.
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در ادامه افزود:جدای از ارزش افزوده یک عوارض آلایندگی داریم که سه سازمان متولی آن هستند؛سازمان مدیریت و برنامه ریزی،سازمان محیط زیست و اداره کل سازمان امورمالیاتی.محیط زیست مرز آلایندگی را مشخص و با استفاده از ضرایبی عوارض را بین شهر ها توزیع می‌کند.نرخ عوارض آلایندگی نیز به ترتیب ۰/۵ ، ۱ و ۱/۵ درصد به میزان فروش می باشد.این مبلغ پس از اینکه به مرحله وصول رسید به حساب خزانه می‌نشیند و بعد از مشخص شدن عدد بین شهرداری ها توزیع خواهد شد.
فرشید علاسوند گفت: یکسری از عوارض در مسوولیت های اجتماعی متمرکز هستند به این معنی که در استان مطالبه نمی شوند مانند عوارض مربوط به شرکت های ایرانسل،دیجی کالا،شرکت ملی گاز،فروشگاه های زنجیره ای که ما با حساسیت بسیار زیاد به دنبال گرفتن سهم خود هستیم.
دکتر فرشید علاسوند در پایان خاطرنشان کرد:در اقتصاد دو بیماری وجود دارد که مخالف هم هستند؛تولید و اشتغال ، تورم.برای کنترل تورم باید حجم پول در گردش را کاهش دهیم و اگر بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم باید حجم پول را افزایش داد پس تنها یک راه وجود دارد تا بتوانیم اشتغال و تورم را در یک نقطه سربه سر به هم نزدیک کنیم آن ها تولید است.تا جایی که مقام معظم رهبری در سخنان فروردین خود روی یک موضوع دست می‌گذارند و می فرمایند:«من امسال را سال تولید،دانش‌بنیان و اشتغال آفرین اعلام می‌کنم»،زیرا محال ممکن است از تورم گریز بزنید مگر با تولید که پایه علمی داشته باشدچون منابع ومصارف باید متناسب،نیروی انسانی متناسب کار و تولید متناسب نیاز واقعی جامعه باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار