عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به دستاورد‌های قابل توجه پارک علم و فناوری کرمانشاه در حوزه دانش بنیان و فناوری، گفت: این دستاورد‌ها نه تنها در کشور، بلکه باید به صورت فراکشوری هم معرفی شده و نشر پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۷۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 27 October 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا شهریار حیدری امروز (پنجم آبان) در حاشیه بازدید از برج فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه  با تقدیر از فعالیت های سازمان جهاد دانشگاهی استان در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور، اظهارکرد: این سازمان شرایط مناسبی فراهم کرده تا کسانی که دارای خلاقیت هستند و می‌توانند فناوری‌های جدید ایجاد کنند، در محل پارک علم و فناوری فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه محلی برای نشان دادن خلاقیت‌ها توسط تعدادی از جوانان خلاق کرمانشاهی در حوزه‌های مختلف است، افزود: در این رابطه حرکت خوب و روبه رشدی در استان شکل گرفته تا این جوانان بتوانند به تولید دانش و بومی کردن آن بپردازند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد کشور در حوزه تولیدات دانش بنیان و فناورانه اضافه کرد: در گذشته اندیشه، تفکر و بنیان کار‌هایی که حتی به ظاهر ساده هم هستند وارداتی بود، اما اکنون بومی شده و قطعا اثرات زیادی در ارتقای تولید و ایجاد اشتغال می‌گذارد.

وی به بازدیدش از تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌هایی که در این بازدید دیدیم، نتیجه فراهم کردن شرایط برای جوانان خلاق استان بوده که محصولات تولیدی این شرکت‌ها با نمونه‌های اروپایی آن قابل رقابت است و حتی برخی از آن‌ها کم نظیر و فراتر از نمونه‌های خارجی بود که در این راستا باید از مجموعه جهاد دانشگاهی استان تشکر کرد.

حیدری از سازمان جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی که علم را با تولید همراه کرده نام برد و افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور مهمترین کارکرد این سازمان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در پارک علم و فناوری کرمانشاه علم و فناوری و تولید و خلاقیت باهم عجین شده، گفت: این دستاورد‌ها برای مردم کرمانشاه مایه افتخار است و از طرفی باید تلاش شود که در سراسر کشور و حتی بصورت فراکشوری نشر پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه درخصوص برنامه‌های مجلس برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور هم عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از این حوزه اعتبارات خوبی پیش بینی شده، اما یکی از مشکلات ما این است که در حوزه توزیع و اولویت گذاری‌ها مشکل داریم.

وی افزود: در بخش شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور که باید اولویت سرمایه گذاری باشد، بویژه در قالب تسهیلات ارزان قیمت و حمایت از آن مقداری ضعف در کشور وجود دارد.

حیدری به نامگذاری امسال به عنوان سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: قطعا انتخاب این شعار از سوی ایشان، ماحصل کار کارشناسی و براساس نیازمندی‌های نظام است، با این وجود معتقدم آنطور که باید و شاید تولید و دانش بنیان مورد حمایت قرار نگرفته و مورد غفلت قرار گرفته که امیدواریم مجموعه مجلس و دولت از این بخش‌ها حمایت کنند تا آنچه که اهداف عالیه نظام است، در این بخش به سرانجام برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار