استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از رشد ۸ برابری بودجه صنایع دستی استان خبر داد و گفت: کارگاه‌های کوچک باید در منازل فعال شوند.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 25 October 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی که در نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد آغاز به کار کرد اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای پیشینه تاریخی، فرهنگی، هنری و علمی کهنی است که با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار بالا نتوانسته توفیق خوبی در عرصه‌های مناسب کسب نماید، اماکن تاریخی و گردشگری استان همچون بیستون، آناهیتا و طاقبستان میراث ماندگار و نشانه‌ای از قدرت و توانایی پیشینیان این خطه است که باید جاودان بماند.

وی افزود: صنایع‌دستی به یادگار مانده از دوران کهن اشیایی گرانبها است که با وجود گذشت قرن‌ها همچنان در میان مردم محبوبیت دارند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انتخاب مدیر‌کل جوان میراث فرهنگی تصریح کرد: استان کرمانشاه با وجود ظرفیت‌های بالا در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی مغفول مانده و نیاز به تحول دارد و انتخاب مدیر جوان، پرتوان و خدمتگزار می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تحول در این استان گردد.

وی گفت: جذب اعتبارات ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار مطلوب است و این اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۲۵ میلیارد تومان بوده هشت برابر افزایش داشته است.

وی در ادامه یادآور شد: توجه به حوزه گردشگری، فضاسازی، آموزش و برپایی نمایشگاه می‌تواند زمینه فروش صنایع دستی در استان را مهیا کند.

امیری مقدم تاکید کرد: در حال بررسی افزودن تعطیلی روز پنجشنبه به روز‌های تعطیل استان هستیم و می‌خواهیم این روز به روز خانواده و گردشگری اختصاص یابد تا مردم استان اماکن گردشگری استان را بشناسند و از آن بازدید کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار