کد خبر: ۱۰۷۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ 22 October 2022

چرم دوزی صنعتی مهم محسوب می‌شود که در زمینه تهیه اقلام مختلف عملکر‌های خوبی داشته است و محصولات متنوعی از این صنعت راهی بازار می‌شود.

هنر‌های دستی آمیخته با ذوق و سلیقه می‌باشد در چرم دوزی با دست به کمک ابزار‌های ساده می‌تواند به خلق کالایی باکیفیت و زیبا اقدام کرد، کارآفرینی با این صنعت نیز می‌تواند زمینه اشتغال خود و دیگران را رقم بزند.

چرم که ماده اصلی این حرفه است پس از دباغی پوست اولیه، فرآوری شده و قابل استفاده توسط ابزار‌های مخصوص به محصول مورد نیاز تبدیل می‌شود، در این میان دیدن کارگاه‌های تولیدی در شهر‌ها که با تلاش و پشتکار جوانان برپا شده است نشان از اهمیت معرفی این حرفه دارد.

کبری عساکره بانوی هنرمند خوزستانی در اوج ناامیدی و محال بودن راه اندازی کسب و کار توانست یک کارگاه اشتغال زایی در اهواز ایجاد کند او ابتدا کار آموزش به هنرجویان را انجام می‌دهد.

این بانو گفت: با کارگاه کوچکی که ایجاد کردیم زمینه اشتغال ۶ بانو را فراهم کنیم و با دریافت تسهیلات کارآفرینی بنیاد برکت کارگاه فروش را ایجاد کردیم و با تولید محصولات اداری با چرم طبیعی فعالیت داریم.

این بانوی هنرمند خوزستانی می‌گوید: برای تهیه محصولات با قیمت مناسب بنا به ثبت سفارش از چرم مصنوعی نیز استفاده می‌کنیم؛ همچنین برای فروش سریع‌تر محصولات و ثبت سفارشت از فضای مجازی و سایت استفاده می‌کنیم.

با فراگرفتن آموزش‌های لازم می‌توان زمینه اشتغال و درآمد زایی را برای هر هنرجو ایجاد کرد، برای چرم دوزی می توان گوشه ای از یک اتاق در خانه اقدام به تولید محصولات مختلف کرد، کافی است آموزش، مشورت، بررسی و … را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار