مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از اصلاح و ایمن‌سازی بیش از ۸۰ درصد نقاط حادثه‌خیز استان خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته ۸۰ نقطه از این تعداد ایمن سازی شده و تنها ۲۲ نقطه باقی مانده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 21 October 2022

۲۲ نقطه حادثه خیز در استان کرمانشاه نیاز به ایمن‌سازی داردبه گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «فریبرز کرمی» روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رفع ۸۰ نقطه پرحادثه از ۱۰۲ نقطه حادثه خیز شناسنامه‌دار در محور‌های استان، افزود: این نقاط نقاطی بودند که سابقه تصادفات پرتکرار در آن‌ها وجود داشته و با بررسی پلیس راه و کارشناسان راهداری شناسایی شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴ نقطه در ۹ شهرستان استان کرمانشاه بصورت امانی حذف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه توضیح داد: در شش ماه اول سال جاری ۲۴ نقطه پر حادثه بصورت امانی توسط ادارات شهرستان‌های استان کرمانشاه رفع شده است که این نقطه در شهرستان اسلام آبادغرب ۲ نقطه میرعزیزی و سیاخور، در شهرستان پاوه پنج نقطه پرحادثه در محور‌های گردنه شمشیر ۲ نقطه، ۲ نقطه در محور باینگان و یک نقطه در محور نوسود در شهرستان گیلانغرب یک نقطه در محور پیچ بیگرضایی، در شهرستان جوانرود چهار نقطه در محور‌های بازان، بانی لوان و ثلاث اصلاح و ایمن سازی شده است.

کرمی در ادامه افزود: ۳ نقطه پرحادثه در محور روستای هوه رود، نیلگ و بریه خانی در شهرستان دالاهو، ۲ نقطه پرحادثه در محور قلقله، بزمین آباد شیخ صله به ازگله در شهرستان ثلاث‌باباجانی، تعریض کمربندی هرسین به نورآباد در شهرستان هرسین، ۳ نقطه پرحادثه تقاطع حسن آباد، کانی شریف، پیام نور در شهرستان روانسر و ۳ نقطه پل سرتیپ آباد، تعریض پل محور اسلام آبادغرب حد فاصل یادمان شهدا به چهارزبر و تعریض پل چغارضا توسط اداره شهرستان کرمانشاه ایمن سازی انجام شده است.

به گفته وی، با توجه به محدودیت اعتباراتی که برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز وجود دارد، نقاطی که پرخطرتر هستند در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به متفاوت بودن روند ایمن سازی نقاط حادثه خیز، تاکید کرد: برخی از نقاط با نصب تابلو، علائم ایمنی، نصب نیوجرسی، نصب روشنایی و چراغ چشمک زن و... تا ایمن می‌شود، اما برای برخی نقاط نیازمند تعریف پروژه‌هایی مانند احداث روگذر و زیرگذر هستیم که نیازمند اعتبارات قابل توجهی است، از سوی دیگر در برخی موارد با وجود معارضین اجتماعی از سرعت روند ایمن سازی می‌کاهد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان در مجموع بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار