رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه معتقد است، عامل وقوع بسیاری از جرائم و پرونده‌هایی که وارد دادگستری می‌شود، مشکلات اقتصادی است.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 21 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل ار ایسنا پرویز توسلی‌زاده در آیین تجلیل از خیرین اقتصادی استان کرمانشاه که امروز (۲۸ مهر) برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد و تولید همواره مسئله اول کشور بوده و مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید داشته اند، افزود: سال گذشته ۵۵۰ هزار پرونده در دادگستری کرمانشاه مطرح شده که بخش زیادی از آن‌ها ریشه در مشکلات اقتصادی دارد.

وی راهکار رفع بسیاری از مشکلات، جرائم و آسیب‌های اجتماعی را رونق تولید و ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: دادگستری کرمانشاه نیز مسائل اقتصادی و خصوصا اقتصاد مقاومتی را به صورت ویژه دنبال می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از همت دادگستری برای رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی و واحد‌های تولیدی هم یاد کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰ جلسه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی داشتیم و مسائل ۱۴۰ واحد مورد بحث و بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

توسلی زاده در ادامه به راه اندازی "شورای خیرین" در کرمانشاه به عنوان اولین استان کشور نیز اشاره کرد و افزود: این شورا تلاش می‌کند کمک‌های خیرین را برای رسیدن به دست نیازمندان واقعی ساماندهی کند. گسترش فرهنگ کمک به نیازمندان نیز از دیگر اهداف این شورا است.

وی با بیان اینکه این شورا به چند روش فعالیت دارد، یادآور شد: از یک سو هر فرد خیر به هر اندازه که بتواند می‌تواند به این شورا کمک کند که به دست نیازمندان خواهد رسید. از سوی دیگر کسانی که در کرمانشاه از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند می‌توانند مبلغی را در حساب این شورا به عنوان سپرده قرار دهند که تجمیع این مبالغ رقم قابل توجهی شده و می‌توان از محل سود آن فعالیت‌های خیریه انجام داد، به علاوه فرد هر زمان هم بخواهد می‌تواند اصل سپرده خود را خارج کند.

در ادامه مجتبی صفایی نائب رئیس اتاق اصناف کشور نیز از برخی تصمیمات اقتصادی نادرست که ممکن است منجر به هزینه برای کشور شود گلایه کرد.

وی با بیان اینکه باید در تصمیمات اقتصادی نظرات بخش خصوصی نیز شنیده شود، گفت: از دولت سیزدهم توقع داریم همکاری بیشتری در این زمینه با بخش خصوصی داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار