مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان؛
تاباک هرمزگان / مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: استاندارد کلی سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۰ سانتی‌متر است که در هرمزگان به حدود ۸۰ سانتی‌متر رسیده ایم و جزو استان‌های رو به رشد هستیم.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 17 October 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، مظفرمهری خادمی نسب در نشست خبری ضمن تبریک هفته تربیت بدنی که از ۲۶ مهرماه تا دوم آبان‌ماه است، افزود: سرانه ورزشی استان پیش از این ۷۶ سانتی متر بود که باتوجه به طرح‌های اجرا شده درهفته دولت، میانگین سرانه ورزشی با سه سانت افزایش به ۷۹ سانتی متر رسید و سعی داریم درهفته تربیت بدنی به ۸۱  سانتی متر برسانیم.

وی همچنین عنوان کرد: ۲۳ طرح ورزشی به ارزش ۳۱ میلیارد تومان هفته تربیت بدنی و ورزش در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان: طرح‌های ورزشی شامل ۱۸ زمین چمن مصنوعی محله ای و روستایی و سه زمین چمن مصنوعی بزرگ است که درهمه شهرستان‌های هرمزگان به جز بوموسی و بشاگرد که هفته دولت افتتاح طرح داشتند، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی ۲ کمپ تیم ملی نیز در شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه خواهیم داشت، بیان کرد: تامین اعتبار اجرای این طرح ها از محل سفر وزیر ورزش و جوانان محقق شده است که سه میلیارد تومان برای اجرای کمپ بندرخمیر و ۲ میلیارد تومان برای کمپ بندرلنگه پیش بینی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان یادآور شد: کمپ‌ها و اردوهای تیم ملی شهرهای بندرخمیر و بندرلنگه، ساحلی دریایی است اما این ظرفیت را ایجاد می‌کنیم که برای همه رشته های ورزشی بتوانیم از کمپ‌ها استفاده کنیم.

خادمی نسب ابراز داشت: همچنین طی این هفته برنامه‌های فرهنگی ورزشی شامل غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با استاندار، مسوولان و مدیران صنایع استان جهت ارائه دغدغه های ورزشی، دیدار با نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس، دیدار با شهردار و شورای شهر، مسابقه های پاراالمپیک با حضور معلولان و جانبازان و جشنواره ها و مسابقه های مختلف هیات های ورزشی در هرمزگان برگزار می شود.

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان مصوب سفر رییس جمهور به ورزش هرمزگان

مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان ادامه داد: در مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت، ۹۰ میلیارد تومان به ورزش هرمزگان اختصاص یافت که مقداری از این بودجه مصوب و برخی هم تخصیص پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: ۲۵ میلیارد تومان برای تعمیرات و تجهیزات مجموعه های ورزشی، ۲۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب، ۱۵ میلیارد تومان برای سالن ورزشی چندمنظوره سام و زال قشم، ۶ میلیارد تومان پیست تارتان دوومیدانی رودان است.

خادمی نسب یادآور شد: ۲۴ میلیارد تومان نیز برای ۶۰ زمین چمن مصنوعی درهرمزگان پیش بینی شده است که ۳۶ زمین چمن مصنوعی در هفته دولت امسال افتتاح شد و مابقی در هفته تربیت بدنی و دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: تا پایان سال‌جاری بهره برداری از ۱۱ چمن مصنوعی بزرگ، ۱۰۰ زمین چمن محله ای و پنج سالن بزرگ در سطح استان هرمزگان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار