در یک اقدام خوب در استان کهگیلویه و بویراحمد نشست تخصصی میان دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با فرماندار بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷ 12 October 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در یک اقدام خوب در استان کهگیلویه و بویراحمد نشست تخصصی میان دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با فرماندار بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و به ریاست شریف‌پور مدیرکل این دستگاه و با حضور دستگاه‌هایی همچون بانکها، اموال تملیکی، گمرک، بیمه ایران و برخی دیگر از دستگاه‌ها برگزار شد فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به مشکلاتی که در سطح این شهرستان وجود دارد گفت: مشکلاتی در بویراحمد داریم که در سایر نقاط استان دیده نمی‌شود در حالی که بویراحمد مرکز استان بوده و قاعدتاً مشکلات آن بیش از سایر نقاط است.

شهرام مهدوی مطلق در ادامه با بیان اینکه تسهیلات در جا‌های داده شده که کارایی نداشته یادآور شد : در جایی که با وجود داشتن باغات؛ وام چوب‌بری داده شده است! و بالعکس در جا‌های دیگر چنین موضوعاتی بوده که به نظارت‌های ضعیف بر می‌گردد.

مهدوی مطلق با بیان اینکه تسهیلات زیادی در سال‌های اخیر به افراد در راستای اشتغالزایی داده شده است گفت:، اما باید دید که تا چه اندازه اشتغال ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه پیگیر سیاست‌های ابلاغی در این شهرستان هستیم گفت: امروز در مورد مسائل اقتصادی صحبت کردیم، اما به هیچ وجه موضوعات فرهنگی را از یاد نخواهیم برد چرا که باید به مانند زنجیره یکدیگر را پوشش دهند تا موجب ارتقاء وضعیت شهرستان بویراحمد شود و ایجاد امید و نشاط در سطح شهرستان داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در پرداخت عوارض و ارزش افزوده اقدامات بهتری نسبت به سال‌های گذشته در پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: ما نیز به نوبه خود محدودیت‌ها و مشکلات بانک‌ها را می‌دانیم و زحمات آن‌ها را ارج می‌نهیم.

وی گفت: حلقه مفقوده‌ای وجود دارد که بانک‌ها مقصر نیستند دستگاه‌های اجرایی و ارائه کننده طرح باید نظارت بیشتری داشته باشند این عدم نظارت‌ها از بالا به پایین موجب چنین مشکلاتی شده است.

مهدوی مطلق با بیان اینکه مشکلات بسیار زیادی در بویراحمد در سرود شمالی و جنوبی داریم یادآور شد: باید متناسب با مشکلات مردم تصمیم گیری شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد به برخی از مشکلات در زمینه پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: برای مثال در وام ازدواج چرا باید به جای دو ضامن تقاضای ۳ ضامن کرده شود ودیعه مسکن فرزندان سوم و چهارم هم که به در بسته خورده است.

وی گفت: باید بومی گرایی برای مصوبات داشته باشیم و شرایط بومی ناشی از مسائل اقتصادی را در نظر بگیریم باید انعطافی هم داشته باشند وگرنه با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

در ادامه شریف‌پور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت مردمی همواره باید به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم باشیم اظهار کرد: همه مجموعه و ادارات و دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان پای کار هستند تا بتوانیم در نقاط مختلف استان مشکلات را از پیش رو برداریم و به همین دلیل نشست با فرماندار بویراحمد را در راستای رفع مشکلات برگزار کردیم.

وی با بیان این که هر یک از نقاط استان مشکلات خاص خود را دارند یادآور شد: آمادگی همکاری و همفکری با همه فرمانداران استان را با همراهی مجموعه‌های تابعه این دستگاه داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کزد: همچنین به جد پی‌گیر راه اندازی پست بانک و همچنین باجه خودپرداز در بخش لوداب هستیم.

شریف پور با تاکید بر این که دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌بایست مشکلات را در مناطق مختلف استان احصا و سپس پی‌گیری و در صورت امکان اجرایی کنند یادآور شد: برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز مبرم به کار و تلاش داریم و می‌بایست با خرد جمعی و هم افزایی و هم فکری مدیران مشکلات را برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار