مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح یاریگران زندگی در ۶۳ درصد مدارس استان اجرا می‌شود
کد خبر: ۱۰۷۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 10 October 2022



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسنعلی عزت‌خواه در آیین افتتاحیه طرح یاریگران زندگی و دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم گفت : طرح یاریگران زندگی الگویی برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش، آگاهسازی وتوانمندسازی دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاداجرایی می‌شود .
وی با بیان اینکه مدرسه مکانی برای تمرین زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری دانش آموزان است گفت : درطرح یاریگران زندگی مشکلات دانش آموزان توسط همسالان شناسایی و با ارائه راهکار مناسب توسط دانش آموزان و همسالان اجرا می‌شود.
وی افزود : این طرح اقدامی فرهنگی و آگاهی بخش در جامعه بوده که دانش آموزان مقاطع تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا آخر متوسطه را زیر پوشش برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای قرار می‌دهد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت : طرح ملی یاریگران زندگی در سال گذشته در ۸۲۷ مدرسه وبرای ۱۰۸ هزار دانش آموز اجرا گردید و درسال تحصیلی جدید و براساس برش استانی وبرنامه ریزی انجام گرفته ۶۳ درصد مدارس استان و ۱۶۲۰ مدرسه را تحت پوشش خود قرارخواهیم داد.
عزت خواه افزود: درطرح یاریگران زندگی به دنبال فرهنگ‌سازی برای ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان هستیم چرا که آموزش و مهارت بهترین راه حل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر است.

آموزش

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان نیز گفت: نیروی انتظامی در طرح یاریگران همراه و همکار آموزش وپرورش خواهد بود و از هر اقدامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت خواهد کرد.
حجت السلام تیموری با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برنامه‌های متنوعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاهی بخشی به مردم در دستور کار دارد گفت: پلیس از مردم و برای مردم است وشبانه روز برای امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کند.

آموزش

دبیر شورای فرهنگ مبارزه با مواد مخدر استان نیز گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف خود مراقبتی دانش آموزان با همکاری آموزش وپرورش در مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد اجرا می‌شود.
سید ناصر رضایی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی درکمین هرفردی درجامعه به خصوص در گروه سنی دانش آموزی است گفت: رمز سلامت جسمی و روانی برای ماندگاری طراوت در زندگی منوط به توجه کردن به شاخص مهم خود مراقبتی درزندگی فردی و اجتماعی است که درزندگی امروزی باید به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: طرح یاریگران زندگی به دنبال گسترش وارتقا سطح آموزش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، ورفتار‌های پرخطر و مبارزه با اعتیاد به صورت همزمان برای سه گروه تأثیرگذار در نظام آموزشی که شامل دانش‌آموزان، والدین و اولیای مدارس می‌باشد.
معاونت اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش وپرورش استان نیز گفت: در طرح یاریگران زندگی مشکلات بین همسالان توسط خود دانش آموزان شناسایی، درخت مشکل طراحی و پس از آن راهکار‌ها و پروژه‌های مختلفی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و موانعی که بر سر راه دانش آموزان وجود دارد، توسط خوددانش آموزان باهمکاری مشاور ارئه می‌شود.
بهرام مشیری، ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گسترش فعالیت‌های جامع محور در کانون یاریگران زندگی، توانمندسازی گروه و تشکل‌های دانش‌آموزی و جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتار‌های پرخطر را از اهداف مهم طرح یاریگران عنوان کرد.
گفتنی است: افتتاح طرح یاریگران زندگی و جشنواره نوجوان سالم به شکل نمادین با حضور مسئولان استانی وشهرستانی در دبیرستان مصلی نزاد شهر یاسوج برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار