فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:
فرمانده انتظامی استان از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواست تا فعلا از حضور در مرز خسروی برای تشرف به کربلای معلی و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷ 10 September 2022

‍ زائران اربعین به مرز خسروی مراجعه نکنند

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سردار "علی اکبر جاویدان" در جمع خبرنگاران مستقر در پایانه خسروی اظهار داشت: در حال حاضر تناسبی میان ظرفیت پذیرش زائران از سوی دو کشور ایران و عراق وجود ندارد و همین عدم تناسب باعث ایجاد مشکلاتی برای زوار شده است. 

وی ادامه داد: در این سوی مرز و در داخل کشور، زائران اربعین به راحتی پذیرش و کار خروج آن ها انجام می شود اما در آن سوی مرز و زمانی که زوار قصد ورود به خاک عراق را دارند به دلیل کافی نبودن وسایل نقلیه و همچنین کند بودن نیروهای مستقر در گیت های کشور عراق، پذیرش با کندی صورت می گیرد و همین باعث تراکم جمعیت در مرزهای جمهوری اسلامی شده است.

جاویدان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا، زائرانی که فعلا موفق به خروج از مرز نشده اند مقداری دچار مشکل شده اند و به همین دلیل از زوار و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقاضا می کنیم فعلا به سمت مرزها خصوصا خسروی در قصرشیرین حرکت نکنند.

انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: در حال حاضر حدود 30 هزار زائر در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب حضور دارند و منتظر فراهم شدن شرایط برای خروج از مرز هستند و قطعا حضور تعداد بیشتر زائر تنها باعث کند شدن کار خدمات رسانی و معطلی آن ها در پشت دروازه مرزها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا محدودیت هایی در سه راهی نهاوند و سه راهی ملاوی اعمال شده است تا با تراکم بیشتر جمعیت مواجه نشویم.

جاویدان در پایان از تداوم رایزنی ها از سوی مقامات جمهوری اسلامی و نیروهای مرزبانی با همتایان عراقی خود برای رفع مشکلات پیش آمده و از سرگیری اعزام دوباره زائران به عتبات عالیات خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار