رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه:
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: سامانه سماح تنها مرجع رسمی برای ثبت نام زایران اربعین و کاربران برای ثبت نام فقط از طریق این سامانه اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 07 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سرهنگ "علی عباسی کسانی" اظهار داشت: زائران برای ثبت نام به دفاتر مجازو مورد تایید سازمان حج و زیارت و یا از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کرده و از ارائه مدارک هویتی ازقبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، فعالیت سایت های جعلی یکی ازمهم ترین شگرد های مجرمانه ای است که در این ایام صورت می گیرد و عدم آگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد کرد.

عباسی کسانی خاطرنشان کرد : کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان ازمکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه اضافه کرد: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می کشانند.

وی در پایان گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار