مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: صنایع آلاینده‌ای را که برای محیط زیست و سلامت مردم خطر آفرین باشند با کمک دستگاه قضایی جریمه خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 04 September 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «احد جلیلیان»  اظهار داشت: پیوست‌های محیط زیستی لازمه اجرای طرح‌های عمرانی و صنعتی است و در صورتی که این پیوست را نداشته باشند نمی‌توانند اجرایی شوند.

وی گفت: ما در محیط زیست مخالف تولید، اشتغال و توسعه نیستیم، اما لازم است طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی با رعایت پیوست زیست محیطی در راستای توسعه پایدار اقدام نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه بیان کرد: منظور از توسعه پایدار، توسعه‌ای است که بازده اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی و حفظ محیط زیست داشته باشد.

جلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به وضعیت آلودگی صنایع کرد و گفت: یقیناً صنایع بسته به نوع فعالیت خود آلودگی‌هایی را ایجاد می‌کنند، اما قانون گذار در حوزه محیط زیست برای هر نوع آلودگی یک شاخص و استانداردی معرفی کرده که اگر میزان آن از عدد شاخص مورد نظر فراتر نباشد آلودگی آن واحد از لحاظ محیط زیست قابل قبول است.

وی گفت: اگر واحد صنعتی که استاندارد‌های زیست محیطی را از لحاظ آلودگی رعایت نکند بر اساس قانون اخطاریه‌های لازم از سوی محیط زیست به آن واحد در جهت رفع آلودگی ابلاغ می‌شود و در صورت عدم توجه به این موضوع به دستگاه قضایی جهت اعمال قانون معرفی می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه اشاره‌ای به آمار و نام واحد‌های آلاینده در سطح استان نکرد و گفت: با کمک دستگاه قضایی موضوع آلایندگی واحد‌های صنعتی را در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح می‌کنیم تا ضمن تذکر به واحد‌های آلاینده و برخورد با آن‌ها از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری شود.

جلیلیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دود سیاهی که برخی صبح‌ها در سطح شهر کرمانشاه مشاهده می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: واحد‌های صنعتی در تولید این دود تاثیر گذارند، اما بر اساس تحقیقات به عمل آمده، وسایل نقیله شهری اصلی‌ترین دلیل ایجاد این دود هستند.

وی توضیح داد: موقعیت شهر کرمانشاه با توجه به قرار گرفتن در میان ۲ رشته کوه به شکلی است که ذرات معلق در هوا در این منطقه ماندگاری بیشتری دارند به همین دلیل دود ایجاد شده توسط وسایل نقلیه صبح‌های خود در شهر مشاهده می‌شود.

ریزگرد‌ها مهمترین تهدید زیست محیطی کرمانشاه

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تهدیدات زیست محیطی در کرمانشاه پرداخت و گفت: به عقیده کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست امروز مهمترین تهدید برای محیط زیست کرمانشاه پدیده ریزگرد‌ها است که برای مقابله با آن نیازمند عزم بین المللی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بهار امسال کرمانشاه ۵۶ روز درگیر ریز گرد‌ها بود، افزود: سازمان محیط زیست با کمک وزارت امور خارجه در حال انجام مراودات بین المللی است تا بتواند عزم بین المللی را برای مقابله با ریزگرد‌ها ایجاد کند.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

۱۰ منطقه تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار وجود دارد و شامل ۵ منطقه حفاظت شده (بیستون، قلاچه، بوزین و مره خیل، امروله دالانی و بدر و پریشان همچنین ۳ پناهگاه حیات وحش (ورمنجه، زله زرد و قراویز) و ۲ اثر طبیعی و ملی (قوری قلعه و پراو) می‌باشدکه مساحت ۹/۷ درصد استان شامل می‌شود و سرانه جهانی ۱۰ درصد است.

بلوط ایرانی، بنه، زیتون، ارغوان، گلابی وحشی، کیکم، زالزالک، زبان گنجشک، آلوچه، ختمی، لاله واژگون از پوشش‌های گیاهی این منطقه حفاظت شده است. همچنین بز و پاژن، شوکا، قوچ و میش، پلنگ، سنجاب ایرانی، گربه وحشی، گرگ، روباه، تیهو، کبک، عقاب، گنجشک سانان و … از گونه‌های جانوری این منطقه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار