در ششمین روز از هفته دولت، مرغداری ۳۰/۰۰۰ قطعه ای روستای زرندین سفلی با حضور، خیریانپور معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مازندران، دکتر بخشی مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران، عبدالرضا توحیدی مقدم فرماندار، سید شیر موسوی تاکامی رییس جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین شهرستان نکا افتتاح و به بهره برداری رسید
کد خبر: ۱۰۶۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 30 August 2022

به گزارش تابناک مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با بیان اینکه: سرمایه گذار احمد رضایی ابتدا در سال ۱۳۷۵ و در روستای سکیله با واحد ۳۰۰۰ قطعه مرغ گوشتی آغاز بکار کرد و سپس به ۵۰۰۰ تا ارتقا داد گفت: وی بدون اینکه ریالی از تسهیلات دولتی استفاده کند آن را در سه روستای لاکتراشان، نودهک و زرندین سفلی توسعه داد و از مردم سکیله حمایت کرد. 

افتتاح مجموعه مرغ ۳۰ هزار قطعه ای در پایین زرندین نکا
افتتاح مجموعه مرغ ۳۰ هزار قطعه ای در پایین زرندین نکا
افتتاح مجموعه مرغ ۳۰ هزار قطعه ای در پایین زرندین نکا
 

سیدشبر موسوی تاکامی یادآور شد: این سرمایه گذار باعث شد تا اهالی روستای سکیله نیز وارد این صنعت شوند و امروز شاهد تولید حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار قطعه مرغ در روستای سکیله هستیم که بعنوان کانون مرغ گوشتی در شهرستان نکا شمرده میشود.

وی خاطرنشان کرد: چشم انداز و توسعه ی این واحد ۳۰/۰۰۰ تایی تا ۸۰/۰۰۰ قطعه است و تا پایان امسال کل قطعه مرغ به ۸۹/۰۰۰ قطعه خواهد رسید.

رییس جهاد کشاورزی نکا در پایان با اعلام اینکه، اکنون ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم در این واحد مشغول بکار شدند و در مجموع ۴۰۰ نفر بیمه هستند، گفت: داریوش رضایی مدیر و فرزند صاحب این مجموعه در سال ۱۳۹۸ کارآفرین نمونه در استان مازندران شد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در ادامه گفت: ۱۱ درصد تولید مرغ کشور به مازندران اختصاص دارد و در این راستا ۳۳ درصد جوجه ی یک روزه کشور در این استان تولید و تامین می شود.

خیریانپور با اشاره به پرداخت تسهیلات به نهاده های دامی اظهار کرد: خوشبختانه استان مازندران با درایت و کارآمدی با پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه نهاده های دامی، طیور و شیلات توانسته عملکرد خوبی را برای خود به ثبت برساند به طوری که در همین راستا در رتبه ی سوم کشور قرار گرفت.

خبر: الهام زارعی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار