تابناک: جمعی از تشکل های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد در دفاع از دستاوردهای ریاست دانشگاه و توسعه تحصیلات تکمیلی بیانیه ای صادر نمودند.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 05 October 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از آنا، جمعی از تشکل های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد در دفاع از دستاوردهای ریاست دانشگاه و توسعه تحصیلات تکمیلی بیانیه ای صادر نمودند.
"بگذاريم كه فضا و فرصت به خدمت براي همه ايرانياني كه دل در گرو اين مرز و بوم دارند باز شود "
جناب آقای دکتر حسن روحانی                        
             
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در دهمین روز  از مرداد ماه سال 1361 تنها 4سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و اداره امور توسط نخبگان و نمایندگان مردم، دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد ایت الله هاشمی رفسنجانی و با حمایت حضرت امام خمینی (ره) تاسیس يافت. از ابتدا تا به امروز دانشگاه آزاد به همت وجود هیئت امنای انقلابی كه در راس آن حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني و آيت الله سيد حسن خميني هستند و حمایت های بی بدیل مقام معظم رهبری در تمامی نقاط کشور با تاسیس واحد های خود دانشگاهی واقعی، که مواد تحصیلی دانشگاهی را با روش تحصیلی که در حوزه های علمیه علوم دینی میخوانند، اداره می کند.
در دوره گذشته مدیریتی متاسفانه بخاطر منافع جناحی و کینه ورزی بعضی از اشخاص سعی بر آن شد که دانشگاه آزاد از مرکزی دانشجو سالار، محقق و پیشرفته طبق آخرين متدهای روز به دانشگاهی سلیقه ای ، تک محور و عملا خنثي تبدیل شود . خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بازگشت شایستگان و منتخبین مردمی و صاحبان اصلی نظام به جایگاه های خود، اتفاق نظیر میمونی نیز رخ داد که همانا ریاست دکتر حمید میرزاده، مردی انقلابی، متدین و فرهیخته بر دانشگاه آزاد اسلامی بوده است كه در اين بين جا دارد از حمايت وتلاش رييس دولت تدبير براي تغيير در راس مديريتي دانشگاه آزاد قدرداني شده و مراتب سپاس خود را از اين اقدام ابراز نماييم.
اقای رییس جمهور :
پس از گذشت 2 سال از مدیریت این دانشمند فرزانه، بر آن شدیم تا برخی از اقدامات مثبتي كه در جهت پيشرفت و سربلندي قشر فرهيخته و دانشگاهي اين كشور توسط مجموعه فعلي  صورت گرفته را به سمع و نظر حضرتعالی برسانیم :
. با تغيير در راس دانشگاه  مديريتي تك محور، ناهمگون، نا بلد و نوچه پرور و درون جناحي تبديل شد به ساختاري شايسته سالار، شورايي و كاربلد با تصويب و راه اندازي شوراهاي راهبردي در حوزه هاي مختلف دانشگاه از جمله حوزه ي آموزشي، پزشكي و تحصيلات تكميلي
. طرح تجميع 2 كه در آن بسياري از واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي با همكاري يكديگر به رشد و آباداني جامعه دانشگاهي كشور كمك خواهند كرد
. تعامل بيش از پيش واحد هاي دانشگاه آزاد اسلامي با ساير واحد هاي دانشگاهي چه در ميهن اسلامي و چه در سطح جهاني ؛ براي مثال برگزاري اجلاس آساهيل در نصف جهان ...
.5 برابر شدن اعتبارات فرهنگی دانشگاه آزاد در 8 حوزه با محوریت دین و اخلاق، امام، رهبری و انقلاب، فرهنگ و تمدن،هنر، اوقات فراغت، سیاحت و راهیان نور، باشگاه ها و کانون های حقیقی ومجازی، مشارکت های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و طرح بیش از 300 پروژه موثر فرهنگی که همگی به تصویب شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی رسیده است من جمله اختصاص ساعت فرهنگی، هفته فرهنگی آفتاب مهر و جشنواره عفاف و حجاب
. تقويت روحيه انقلابي دانشجويان با ترويج افكار امام خميني (ره) و مجهز كردن كليه كتابخانه هاي واحدهاي دانشگاه به آثار امام راحل و همچنين آثار شهيدان و نظريه پردازان انقلابي كمثل شهيد بهشتي ، شهيد مطهري و...
.طرح اشتغال زايي براي دانشجويان واحد ها با تشکیل شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری داخلي از سوي دانشگاه آزاد و تصویب اختیارات آن شورا در هیئت امنا ء
.با درايت معاونت عمراني جناب مهندس محسن هاشمي و حمايت مديريت دانشگاه طرح هاي عمراني دانشگاه آزاد چندين برابر شد كه شاخص ترين اين طرح ها طرح ((  هفت پرديس  )) بوده است.
. اداره دبيرخانه هيئت نظارت بر تشكل هاي دانشجويي دانشگاه آزاد عليرغم ادغام 5 معاونت دانشگاه در 9 معاونت  كماكان به دستور رياست عالي دانشگاه مستقل عمل مي كند، كه اين نشان از بينش بزرگ مديريتي و اعتقاد وي به حركت هاي خودجوش و خودساخته دانشجويي است.
.تاکید به بخشنامه ی شماره 59505/67 مورخ 09/04/1383 در احترام به دانشجویان و دانش آموختگان و لزوم همکاری توام با حسن خلق با دانشجویان و رفع مشکلات ایشان در تمامی زمینه ها از سوی ریاست عالی دانشگاه که به بخش نامه ی ( تکریم دانشجو) معروف است، تا اين هم برگ زرين ديگري در كارنامه ارتباط مديريت دانشگاه آزاد با دانشجويانش و سرمايه هاي اين انقلاب باشد.
جناب آقای دکتر حسن روحانی
رییس جمهور منتخب ملت ایران
بی شک نقش دولت  در پیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی مراکز دانشگاهی را نمی توان پنهان کرد واز آن جایی که دولت تدبیر و امید نیز نخبه محور، آزاد اندیش و مردم سالار است توقع آن می رود که از مدیریت و مجموعه فعلی دانشگاه که تماما دانشجو سالار و کاوشگر پروژه های علمی و تحقیقاتی و فرهنگی و درصدد طرح توسعه تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی است با تمام توان حمایت کند.
قطعا آموزش عالی در هر نقطه از دنیا بر مبنای نیاز آن کشور و تحولات علمی و آموزشی صورت می پذیرد و اگر مجموعه ای خود را با این تحولات همراه نسازد یقینا دچار عقب ماندگی علمی و تحقیقاتی خواهد شد. ای کاش معنا و مفهوم این جملات را بیش از همه کسانی درک میکردند که نمیدانیم بنا به چه دلایلی مخالف رشد تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی در کشور هستند ! گویا این افراد حتی صدای مقام معظم رهبری را نیز تا کنون نشنیده اند و مفهوم بیانات ایشان را به درستی دریافت نکرده اند .
امیدواریم برای آخرین بار شاهد دخالت افکار و اندیشه های سیاسی در مباحث آموزشی، علمی و دانشجویی باشیم و ان شاء الله که آقایان ببینند که جوانان و دانشجویان این کشور با هزینه شخصی خود و نه از بیت المال و خزانه دولتی در همین میهن عزیزمان و در دانشگاه آزا اسلامی در دوره تحصیلات تکمیلی خواهان تحصیل هستند.
يقينا ما دانشجويان و فرزندان اين انقلاب و حماسه آفرينان 24 خرداد ماه 92 همچنان بر سر عهد و پيمان خود هستيم و اجازه تخريب دستاوردها ي انقلاب و دولت خدمتگزار را به تازه به دوران رسيده ها و انحرافی ها نخواهيم داد.  

به امید پویایی علم و فناوری و گردش افتخارات در بین جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی ایران اسلامی....
توفیقات روزافزون دولت محترم را از ایزد منان خواستاریم.
ان الله مع الصابرین


اسامی ۴۳ تشکل دانشجویی حامی بیانیه:


تشکل اسلامی دانشجو واحد خمینی شهر اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان واحد شیراز
تشکل اسلامی سیاسی الغدیر واحد اصفهان
تشکل سیاسی دانشجویی امیرالمومنین (ع) واحد اصفهان
تشکل دانشجویی امید ایران واحد تیران
تشكل مجمع فاطميه واحد دهاقان
تشكل سياسي دانشجويي كوير واحد اردستان
انجمن اسلامی دانشجویان واحد بوشهر
انجمن اسلامی دانشجویان واحد قم (خواهران)
انجمن اسلامی دانشجویان واحد سیرجان
انجمن اسلامی دانشجویان متحد واحد کازرون
تشكل دانشجويى راه اميد واحد ياسوج
کانون اندیشه سازان جوان واحد نورآباد ممسنی
تشکل اسلامی سیاسی آفتاب واحد شیراز
تشكل انديشه سبز واحد كرمانشاه
تشكل انتظار واحد كرمانشاه
جامعه اسلامی دانشجویان کرمان
تشكل دانشجویی الزهرا واحد بناب
تشکل رهروان ولایت واحد کهنوج
تشکل اسلامی سیاسی اندیشه برتر واحد فسا
تشکل اسلامی سیاسی ولایت اصلاح طلب واحد سپیدان
کانون نشر اندیشه های نو واحد کازرون
انجمن اسلامی دانشجویان واحد تربت حیدریه
انجمن اسلامی دانشجويان نوانديش مرودشت
تشکل اندیشه اسلامی واحد جیرفت
کانون اسلامی دانشجویان واحد خلخال(خواهران)
تشکل اسلامی سیاسی الغدیر استهبان
تشكل اسلامی سياسی آفتاب واحد مرودشت
تشکل سیاسی آرمان دانشجو واحد علوم پزشکی تهران
انجمن اسلامی دانشجویان واحد فیروزآباد
انجمن اسلامی دانشجویان واحد قشم
تشکل اسلامی سیاسی زاگرس واحد ارسنجان
جامعه اسلامی دانشجویان پیروان ولایت واحد بوشهر
تشکل سیاسی جمعیت اسلامی دانشجویان واحد خرم آباد
تشکل دانشجویی انصارالمهدی (عج) واحد بابل
تشکل جامعه اسلامی واحد زرند
تشکل پیروان ولایت واحد صحنه
انجمن اسلامی دانشجویان واحد اهر
انجمن اسلامی دانشجویان پیرو ولایت فقیه واحد سراب
مجمع اسلامی وحدت دانشجویان تربت حیدریه
انجمن اسلامی دانشجویان واحد چابهار
جمعیت اسلامی دانشجویان واحد بیرجند
انجمن اسلامی دانشجویان واحد اراک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار