رئیس پلیس فتای قم از دستگیری کلاهبرداران اینترنتی که با ترفند ازدواج از ۱۶ نفر کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 29 August 2022

 به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم اظهار کرد: ۲ کلاهبردار اینترنتی که با ترفند ازدواج در کانال‌های تلگرامی ۱۰ میلیارد ریال از افراد کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

او ادامه داد:متهمان با جلب اعتماد افراد در مجموع از ۱۶ نفر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند که با تلاش‌های صورت گرفته این افراد دستگیر و در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

او افزود: در موارد دیگر مجرمان اینترنتی با ترفند ازدواج، با ارسال لینک فیشینگ برای پرداخت مبلغی ناچیز به عنوان حق آشنایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان قم هشدار داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی در فضای مجازی قرار نگریند، زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی و یا کلاهبرداری ازکاربران می‌شود.

موالی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ یا در وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار