نکته مهم این است که به نظر می‌رسد بر سر تحقق این مطالبه و مسیر رسیدن به آن ،  در استان هماهنگی لازم نیست و حتی عده‌ای در خود استان با دلایلی که بیشتر ناشی از تاثیرپذیری از حوزه‌های خاص سیاسی یا قومیتی است عملا به مانعی مهم تبدیل شده اند.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 27 August 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، تجمع اعتراضی برای رسیدن به درخواست و مطالبه یکی از بدترین و هزینه سازترین روش‌هایی است که مردم می‌توانند انتخاب کنند بنابراین مدیر و مسئول خوب و موفق کسی است که در مواجهه با مطالبه عمومی قبل از اینکه مردم به تجمع و حواشی روی بیاورند ، یا اقدام به برآوردن مطالبه کند و یا در صورت ناممکن بودن ، دلیل قانع کننده برای مردم داشته باشد.
سد آبریز در کهگیلویه از جمله مطالبات جدی مردمی و شعار انتخاباتی نمایندگان مجلس است که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله سنگ اندازی‌ هایی که برخی سیاسی و برخی هم به ظاهر فنی و تخصصی است ، بدون پاسخ مانده و سرانجام آن معلوم نیست.
نکته مهم این است که به نظر می‌رسد بر سر تحقق این مطالبه و مسیر رسیدن به آن ،  در استان هماهنگی لازم نیست و حتی عده‌ای در خود استان با دلایلی که بیشتر ناشی از تاثیرپذیری از حوزه‌های خاص سیاسی یا قومیتی است عملا مانعی برای احداث این سد شده اند.
از آنجائی که تلاش میشود نقش نمایندگان در چنین پروژه‌های مهمی پررنگ‌تر از دستگاه‌های اجرایی باشد متاسفانه ظاهر امر نشان می‌دهد، برخی نزدیکان نماینده فعلی کهگیلویه، بهمئ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، چندان همراه این مطالبه مهم و حیاتی برای کل حوزه انتخابیه نیستند ضمن اینکه زور پیگیر کنندگان فعلی احداث سد در مرکز کشور، کارا نیست تا جایی که نهایتا کار به رسیدن مطالبه سد آبریز به کف خیابان رسیده است! 
بنابر گزارشات انتشار یافته صبح امروز، تعدادی از کشاورزان کهگیلویه در حمایت از احداث "سد آبریز"، مقابل فرمانداری شهرستان کهگیلویه در شهر دهدشت تجمع کردند.

بنابر این گزارش سیدعبدالعزیز موسوی، فرماندار شهرستان کهگیلویه هم با حضور در جمع کشاورزان با بیان این که از احساس مسئولیت و دغدغه شما نسبت به "سد آبریز" تشکر می‌کنم، گفت: این سد با زندگی مردم و کشاورزان شهرستان کهگیلویه و منطقه در ارتباط است.

وی افزود: در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از سوی کمیسیون تلفیق برای سد "آبریز" (مارون ۲) اعتبار گذاشته شده است.

موسوی اظهار کرد: در صورتی که نامه" سد آبریز" از وزارت نیرو به سازمان مدیریت ارسال شود کد اعتباری برای این سد صادر و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: این درد ما و همه مردم شهرستان و منطقه است.

موسوی تصریح کرد: در صورتی که سد "آبریز" ساخته شود تحول عظیمی در زمینه اشتغال شهرستان ایجاد می‌شود و برخی از مشکلات اجتماعی رفع و کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث سد "آبریز" مطالبه جدی و بحق است که از چشم مسئولان استان، استاندار و نماینده کهگیلویه پنهان نمانده است.

هم‌چنین در ادامه نماینده کشاورزان گفت: ما کشاورزان در مسیر قانون گام بر می‌داریم و حرکت ما مسالمت آمیز خواهد بود و کسی که بخواهد از این حضور کشاورزان در ارتباط با اجرایی شدن سد آبریز سوء استفاده کند، را محکوم می‌کنیم و در مجموعه ما نیست.

نکته مهم دیگری که در خصوص سد آبریز مطرح است، شیوه مطالبه برای موافقان و مخالفان است که به نظر می‌رسد باید مسولان مراقب باشند در روز‌هایی که هر موضوعی خصوصا آب که این روز‌ها در هر نقطه در کشور و حتی جهان می‌تواند امنیتی شود ، به گونه‌ای این مطالبه مردمی را پیگیری کنند که مردم قانع شوند و نیاز به بروز چنین تجمعات اعتراضی نباشد چرا که مخالفان هم چنین ظرفیتی را می‌شناسند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار