رئیس پلیس راهور فراجا:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: با توجه به براورد‌های صورت گرفته، پیش بینی می‌شود در مراسم اربعین امسال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حضور یابند.
کد خبر: ۱۰۶۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 24 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار "سید کمال هادیان فر" در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی در شهرستان قصرشیرین  اظهار داشت: خوشبختانه همکاران ما در بخش‌های مختلف انتظامی و خصوصا راه و راهور تمهیدات لازم را از مدت‌ها پیش برای سفر زائران اربعین اندیشیده اند.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در مراسم اربعین امسال جمعیتی بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شرکت خواهند کرد و تجربه سال‌های قبل نشان داده بالغ بر ۹۶ درصد آن‌ها از طریق مرز‌های زمینی عازم عتبات عالیات می‌شوند.
سردار هادیان فر همچنین با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد زائران اربعین با خودرو‌های شخصی به مرز‌های ۴ گانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی مراجعه کنند، افزود: با این حال ۸ هزار دستگاه اتوبوس نیز از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهیا و کار انتقال زائران را به مرز‌های یاد شده برعهده خواهند داشت.
رئیس پلیس راهور فراجا طول مسیر‌های تردد زائران اربعین را ۱۶۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۶۴۰ کیلومتر آن در استان کرمانشاه قرار دارد و خوشبختانه اقدامات لازم برای مدیریت بار ترافیکی این مسیر اندیشیده شده و همکاران ما در این استان آماده خدمات رسانی به عموم زائران هستند.
وی در عین حال با اشاره به پیشبینی افزایش سفر زائران اربعین، گفت: همین موضوع نگرانی افزایش سوانح رانندگی را نیز ایجاد می‌کند که امیدوارم با همکاری خود زائران و ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد به حداقل رسیدن تصادفات باشیم و هیچ کدام از هموطنانمان جان خود را از دست ندهند.
سردار هادیان فر در پایان با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در داخل کشور برای تامین امنیت زائران و مدیریت سفر آن ها، ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت عراق، عاشقان حضرت امام حسین (ع) سفر خوبی داشته باشند و به سلامت در مراسم معنوی پیاده روی اربعین شرکت کرده و به شهر و دیار خود بازگردند.
مرز خسروی با ۲۲۸ کیلومتر فاصله نزدیک‌ترین نقطه جمهوری اسلامی به کربلا معلی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار