سرهنگ اکبری ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی از جمله خانه باغ‌ها، از آنها خواست برای مراقبت از اموال خود از نگهبان و تجهیزات بازدارنده از جمله دوربین مدار‌بسته استفاده كنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۶۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۴ 21 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 29/05/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
مهارت پلیس در عملیات نجات غریق، ناجی جوان گلستانی شد
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از نجات جان جوان 16 ساله در دریای سرخرود شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: مهارت پلیس جوان در عملیات نجات غریق و احیاء ، ناجی جوان گلستانی شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در حالی که خانواده جوان 16 ساله با مشاهده غرق شدن فرزند خود در حال امدادخواهی و درخواست کمک از حاضران بوده و مردم نیز کم کم به دور آنان جمع می شدند، پلیس حاضر در صحنه به کمک این خانواده شتافت.
وی افزود: گروهبان یکم "عباس نوروزی" مامور حاضر در طرح سالم سازی دریا در حوزه استحفاظی فرماندهی انتظامی محمودآباد با مشاهده صحنه و برای کمک به نجات جان این جوان، سریعاً از کانکس پلیس خود را به ساحل رساند و با توجه به آشنایی به فنون شنا و مهارت لازم برای انجام عملیات نجات غریق در امواج دریا پس از ورود به داخل آب در محل حادثه، جوان 16 ساله را که از هموطنان ساکن شهرستان گنبد از استان گلستان بود را با تلاش و همت مثال زدنی به ساحل رساند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ادامه داد: پس از انتقال جوان نجات یافته به ساحل و با عنایت به عدم دسترسی به کارشناسان احیاء غریق، گروهبان یکم نوروزی به دلیل آشنایی با عملیات احیاء خودش دست به کار شده و با انتقال جوان به داخل کانکس پلیس، عملیات احیاء را با موفقیت انجام و فرشته نجات این هموطن گلستانی شد.
سرهنگ ساداتی اظهار داشت: پس از عملیات احیاء و به هوش آمدن فرد نجات یافته طی تماس خانواده اش با اورژانس 115 وی جهت اقدامات درمانی تکمیلی و مراقبت های ویژه به مرکز درمانی انتقال داده شد، ضمن اینکه خانواده فرد نجات یافته از مامور وظیفه شناس که با از خودگذشتگی زندگی دوباره ای را به فرزندشان بخشید، تقدیر و تشکر کردند.
---------------------------
اعزام مشمولان پايه خدمتي شهریور ماه سال1401در مازندران
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی شهریور ماه 1401 در روز سه شنبه یکم شهریورماه 1401 از شهرستان های معین خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا کریم پور" در تشریح این خبر، گفت: با توجه به عدم ريشه کن شدن بيماري کرونا در سطح کشور و لزوم اتخاذ تدابير متناسب با اين وضعيت، اعزام مشمولان پايه شهريورماه در روز سه شنبه مورخه 1401/06/01 راس ساعت 7 صبح در دو نقطه استان و با رعايت کامل دستورالعمل ها و شيوه نامه هاي بهداشتي انجام خواهد شد.
وی افزود: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيد زارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژ حسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.
سرهنگ کریم پور، تصریح کرد: کليه مشمولاني که مرکز آموزش آنها داخل استان ( شهيد اديبي مرزن آباد، شهيد قاسميان و کفايت آموزش سپاه استان ) و همچنين شهيد کچوئي کرج و قرارگاه خاتم الانبياء ثبت شده است مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به شرايط ويژه کرونائي و عدم اعطاي مرخصي در دوره رزم مقدماتي همراه آوردن کارت تزريق واکسن کرونا، برگ اعزام به خدمت، برگ اعلام محل مراجعه مشمول، برگه واکسيناسيون و مدارک مربوط به شرايط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدين، جانبازي پدر، خانواده درجه1 شهدا ، فرزندنظامي شاغل و وابسته در روز اعزام ضروري است.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.
وی در ادامه به مشمولان گرامی توصیه کرد: با توجه به محدودیت های اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش به همراه داشتند کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی مورد تاکید است.
سرهنگ کریم پور در خاتمه با اشاره به دستورالعمل ستاد کرونا و لزوم پیشگیری از شیوع این بیماری بر عدم حضور خانواده های گرامی در محل اعزام تاکید کرد و اظهار داشت: بهمراه آوردن کارت تزريق دز دوم واکسن کرونا در روز اعزام ضروري است و از اعزام مشمولاني که دز دوم واکسن کرونا را تلقيح ننموده اند خودداري مي شود.
---------------------------
غرق 8 نفر در تعطیلات پایان هفته در دریای مازندران
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از وقوع 8 حادثه غریق در روزهای پنج شنبه و جمعه آخر مرداد ماه در سواحل مازندران، خبر داد.
سرهنگ "سیدجعفر ساداتی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: افزایش حجم حضور مسافر در سواحل دریا در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی نیازمند آن است تا همه افرادی که دریا و سایر نقاط گردشگری استان که در مسیر رودخانه ها واقع شده اند توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی، افزود: ناآشنايي به فن شنا، شنا در خارج از محدوده طرح های ایجاد شده و نقاط حادثه خیز و بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق و ماموران انتظامی، سالانه سبب غرق ده ها نفر از هموطنان و گردشگراني مي‌شود که نا آگاهانه تن به دريا مي سپارند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از غرق شدن 8 نفر از هموطنان از استان های مختلف کشور طی دو روز گذشته در سواحل شهرستان های"تنکابن، نوشهر، فریدونکنار، عباس آباد، ساری، چالوس و نور" خبر داد و گفت: این افراد به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد با حضور عوامل امدادی کشف و به سردخانه منتقل شد.
سرهنگ ساداتی در خاتمه به هموطنان توصیه کرد: به هنگام استفاده از این موهبت الهی هشدارهای ماموران انتظامی و ناجیان غریق را جدی گرفته، از شنا در نقاط ممنوعه شنا نظیر محدوده های خارج از طرح های سالم سازی، نقاط کور دریا و ساعت های تعطیلی طرح خودداری کنند تا لذت مسافرت برای آنان و اعضای خانواده تلخ نشود.
------------------------
سرقت لامپ هاي معابر عمومی در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارق لامپ هاي معابر عمومي و مغازه های رستم کلای آن شهرستان با 28 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"حسن عنایتی" در بیان این خبر، گفت: در پی سرقت لامپ های مغازه ها و معابر عمومی در رستم کلای بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران کلانتری 13 با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی گسترده و افزایش گشت های شبانه موفق به دستگیری سارق مورد نظر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهم در بازجویی انجام شده به 28 فقره سرقت لامپ های مغازه ها و معابر عمومی اعتراف کرد.
سرهنگ عنایتی با اشاره به اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد به شهروندان هشدار داد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك سریعاً مراتب را از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند.#
---------------------------
دستگیری سارق حرفه ای قطعات داخل خودرو در آمل
فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري سارق قطعات داخل خودرو و اماکن خصوصی با 13 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی داداش تبار" با اعلام این خبر، گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی، سیم کابل و قطعات داخل خودرو در این شهرستان تیم ویژه عملیاتی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی اقدامات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه متهم شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
وی تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 13 فقره سرقت در این شهرستان اقرار کرد.
سرهنگ داداش تبار با بیان این که موفقیت پلیس در کشف جرم نتیجه تعامل شهروندان است، گفت: بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت کامل مقدور نیست لذا از شهروندان تقاضا می شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هرگونه اخبار را از طریق 110 به پلیس اطلاع دهند.
---------------------------
دستگیری سوداگران مرگ با 7 کیلو مواد مخدر در بابلسر
سرپرست انتظامي شهرستان بابلسر از دستگيري 3 سوداگر مرگ و كشف بیش از 7 کیلو 400 گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ذکریا محمودی" در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با عاملان افیونی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این طرح که در سطح شهرستان بابلسر اجرا شد ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سه نفر، قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسي از مخفیگاه آنها، 7 کیلو و 400 گرم انواع مواد مخدر کشف شد.
سرهنگ محمودی در پايان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفی شدند با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سوداگران مرگ از شهروندان خواست: در اجرای این ماموریت با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمنیه به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
---------------------------
دستگیری اراذل و اوباش و عامل تیراندازی در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری یکی از ارازل و اوباش که با تیراندازی باعث اخلال در نظم عمومی آن شهرستان شده بود، خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شرارت و ایجاد رعب و وحشت توسط یکی از اراذل و اوباش که با تیراندازی باعث اخلال در نظم عمومی شهرستان نکا شده بود، دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس تخصصی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا افزود: با توجه به متواری بودن و اختفاء متهم، در نهایت با اقدامات فنی ماموران پلیس، مخفیگاه وی شناسایی که با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.
سرهنگ عزیزی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس، تصریح کرد: تمامی فعالیت ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد.
---------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی و احشام در آلاشت سوادکوه
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری 3 سارق حرفه ای و کشف5 فقره سرقت از اماکن خصوصی و احشام در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشریح این خبر بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و احشام در حوزه استحفاظی شهر آلاشت، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار ماموران انتظامي کلانتری 12 شهر آلاشت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری مربوطه با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های هدفمند، موفق شدند در اين خصوص 3 سارق را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با بيان اينكه متهمان در بازجویی اوليه به 5 فقره سرقت از اماکن خصوصی و احشام اعتراف كردند، گفت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.
سرهنگ اکبری ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی از جمله خانه باغ‌ها، از آنها خواست برای مراقبت از اموال خود از نگهبان و تجهیزات بازدارنده از جمله دوربین مدار‌بسته استفاده كنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
---------------------------
دستگیری عاملان تیراندازی با سلاح ساچمه زني در نور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگيري عاملان تیراندازی با سلاح ساچمه زني به منزل شخصی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ" علی اکبر قلی پور" در بیان این خبر، اظهار داشت: درپي وقوع چند فقره تیراندازی به سمت منزل شخصی شاکی، شناسايي و دستگيري متهمان در دستور كار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقيقات پلیسی گسترده 3 نفر از عاملان تیراندازی را شناسايي، پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ قلی پور با اشاره به این که از متهمان دستگیر شده یک قبضه سلاح ساچمه زني کشف شد، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور در پایان گفت: هرگونه اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی پلیس روبرو خواهد شد و از شهروندان انتظار داریم چنین مواردی را سریعاً از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
---------------------------
کودکان و خجالتی بودن آن ها
خجالت در کودکان یکی از مسائلی است که اگر حل نشده باقی بماند می تواند مشکلات متعددی را در بزرگسالی ایجاد کند.
خجالتی بودن کودکان ممکن است ناشی از اضطراب یا ناشی از خو نگرفتن با شرایط جدید باشد .
یک کودک خجالتی در موقعیت های نا آشنا یا هنگام تعامل با دیگران، مضطرب یا در انجام برخی رفتارها مثلا حرفزدن، ناتوان می شود.
یک کودک خجالتی اگر احساس کند که (در معرض نمایش و دیده شدن )است مانند زمانی که با فرد جدید آشنا می شود مجبور است در مقابل دیگران صحبت کند به احتمال زیاد دچار محدودیت می شود.
یک کودک خجالتی به جای اینکه به این رویداد یا جمعی از کودکان دیگر بپیوندد، راحت تر است که آن را از دور تماشا کند.
اکثر کودکان گاهی خجالتی می شوند اما زندگی برخی از آن ها به دلیل کم رویی و خجالت به شدت محدود می شود.
کودکانی که از خجالتی بودن شدید رنج می برند ممکن است در زمان بلوغ از آن رهایی پیدا کنند یا ممکن است در بزرگسالی هم خجالتی بودن آن ها ادامه پیدا کند. والدین می توانند به فرزندان خود کمک کنند تا بر کم رویی خفیف غلبه کنند.
مشکلاتی که خجالتی بودن به دنبال دارد:
خجالتی بودن کودک اگر به صورت دائمی و شدید ادامه داشته باشد می تواند توانایی کودک برای زندگی و کسب مهارت های اجتماعی مختلف را به خطر بیاندازد. از جمله مشکلاتی که خجالتی بودن کودک به دنبال دارد می توان به مسائل زیر اشاره کرد.
کاهش فرصت ها برای توسعه یا تمرین مهارت های اجتماعی (داشتن دوستان کمتر،کاهش مشارکت در فعالیت های سرگرم کننده و با ارزش که نیاز به تعادل دارد مانند ورزش ،نمایش یا موسیقی افزایش احساس تنهایی ،بی اهمیتی و کاهش عزت نفس ،کاهش توانایی دستیابی به پتانسیل کامل به دلیل ترس از قضاوت شدن،سطح اضطراب بالا،اثرات فیزیکی خجالتی بودن مانند سرخ شدن ،لکنت زبان و لرزش بدن.
دلایل احتمالی خجالتی بودن کودک:
خجالتی بودن در افراد مختلف دلایل مختلفی داردو چند دلیل را نمی توان دلایل حتمی آن برای همه ی افرادبرشمرد اما در مجموع خجالتی بودن ممکن است یک یا چند دلیل از دلایل زیر را داشته باشد.
1-ژنتیک:جنبه های شخصیتی افرادرا می توان ،حداقل تا حدی توسط ساختار ژنتیکی ارثی فرد تعیین کرد.
2-شخصیت:نوزدانی که از نظر عاطفی حساس هستند و به راحتی می ترسند به احتمال زیاد کودکانی خجالتی خواهند شد و با همین ویژگی بزرگ می شوند.
3-رفتار آموخته شده از بزرگ ترها: ،کودکان با تقلید از تاثیر گذارترین الگوها ی خود یعنی والدین رفتارهای مختلف را یاد می گیرند.والدین خجالتی ممکن است با برخی رفتارهای خود خجالتی بودن را به فرزندان خود بیاموزند.
4-روابط خانوادگی :کودکانی که احساس دلبستگی ایمن به والدین خود ندارند یا مراقبت های متناقضی را تجربه کرده اند ممکن است مضطرب و مستعد خجالتی بودن باشند .والدینی که بیش از حد کودک محافظت می کنند ممکن است با این رفتار به فرزندان خود بیاموزند که از موقعیت های جدید دور بمانند و بترسند.
5-فقدان تعامل اجتماعی :کودکانی که در چند سال اول زندگی خود از دیگران جدا شده اند ممکن است مهارت های اجتماعی را که امکان تعامل آسان با افراد نا اشنا را فراهم می کند نداشته باشند.
6-انتقاد شدید:کودکانی که توسط افراد مهم زندگی خود (والدین ،خواهر و برادر و سایر اعضای خانواده یا دوستان )مورد آزار و اذیت قرار می گیرند،ممکن است به سمت خجالتی شدن گرایش داشته باشند انتقادهای بی دلیل و ایراد گرفتن های بیهوده می تواند کودک را خجالتی کند
7-ترس از شکست:کودکانی که بارها فراتر از توانایی های خود تحت فشار قرار گرفته اند(بعد از اینکه مطابق با انتظار ظاهر نشده اند)احساس بدی پیدا کرده اند ممکن است ترس از شکست داشته باشند که این ترس خودرا به شکل کمرویی نشان می دهد.
8-تکرار چرخه معیوب: اگر کودکی در یک موقعیت اجتماعی ،همراه با خجالت و کم رویی رفتار کند،ممکن است پس از آن ،خود را به خاطر رفتارش سرزنش کند.این سرزنش کردن خود می تواند آن ها را بیشتر در معرض قضاوت کردن توسط خودشان قرار دهدو در واقع احتمال رفتار ناشی از خجالت و کم رویی در کودک را در آینده افزایش دهد.با گذشت زمان ،اعتماد به نفس و عزت نفس آن ها ممکن است شروع به ضعیف شدن کند هر چه کودک اعتماد به نفس کمتری داشته باشد احتمال اینکه رفتار خجالتی داشته باشد بیشتر است.
گردآورنده: کارمند نرگس رضازاده (کارشناس ارشد روانشناسی) مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 فرماندهی انتظامی بابلسر
--------------------------

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار