معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: فعال شدن ظرفیت‌های مردمی و مؤسسات در حوزه‌های مختلف در کنار مسئولیت دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی و نخبگان استان، در لبیک به توصیه‌های مؤکد مقام معظم رهبری نسبت به رویداد عظیم اربعین ضروری است.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 20 August 2022

به گزار تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در جلسه هماهنگی فعالیت‌های قرارگاه مردمی ستاد اربعین استان افزود:‌ رفع نیازهایی از جمله ارسال پیامک ثبت پذیرش، راهنمای پارکینگ، توصیه‌های لازم و اعلام قبلی مدارک موردنیاز جهت پذیرش برای زائران  باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی از قرار گرفتن ظرفیت سامانه راهنمای زائر در استان و نیز کیوسک‌های اطلاع‌رسانی مستقر در میدان آستانه و مسجد مقدس جمکران برای قرارگاه مردمی اربعین خبر داد و گفت: مذاکراتی با مخابرات و اپراتورهای همراه نیز باید توسط قرارگاه صورت گیرد تا قبل از ورودی‌های استان پیامک راهنمایی زائر ارسال شود. 

وی درادامه  با بیان اینکه تلاش‌های جهادی بی سروصدایی در این قرارگاه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: قم، استان مناسبت‌هاست و نیاز به حضور تمامی ظرفیت‌های مردمی، حوزوی و حاکمیتی در برگزاری رویدادهای مختلف مذهبی دارد. 

مهدی جهانگیرزاده رئیس قرارگاه مردمی اربعین نیز در این جلسه با بیان اینکه مصلای قدس و مسجد جمکران هردو جهت برگزاری ستاد مردمی در نظر گرفته‌ شده‌است، اظهار داشت:‌ از نظر موقعیت مکانی و مسافت به حرم مطهر، مصلا مکان خیلی خوبی برای پذیرایی از زائران است، اما متأسفانه نسبت به مسجد مقدس جمکران، هیچ زیرساختی ندارد و با وجود کمبود زمان هرچه سریع‌تر باید تفاهم‌نامه با  مسئولان این مکان به امضا برسد.

در این جلسه همچنین مسئولین قرارگاه مردمی ستاد اربعین استان به مواردی از قبیل نیاز به تسهیل‌گری مسئولان اجرایی ادارات استان، قرار گرفتن فضاهای دستگاه‌ها به‌علاوه بقاع متبرکه جهت اسکان زائر، متمرکز شدن فعالیت فرهنگی و رفع عدم هماهنگی‌های سال‌های گذشته، پویش مردمی استقبال از زائران در قم، رفع نیازهای تجهیزاتی و کانکس و همکاری صداوسیمای مرکز استان را ضروری دانستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار