معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: آینده ورزش کشور بستگی به امروز ورزش دانش‌آموزی دارد زیرا ورزش دانش‌آموزی پایه و اساس ورزش کشور است.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ 18 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» صادق ستاری‌فرد در افتتاحیه المپیاد استعدادهای برتر ورزشی دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی استان البرز در کرج افزود: ورزش از دو جهت برای ما که همان ایجاد فضای پرنشاط، امیدبخش و سلامت محور در جامعه و یکی از ابزارهای هویتی برای کشور است، دارای اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال ارتقای هویت و جایگاه در عرصه‌های بین‌المللی هستیم باید به ورزش به ویژه در عرصه ملی و قهرمانی توجه کنیم و برای این امر نیز باید به ورزش پایه و ورزش مدارس توجه شود.
ستاری فرد بیان داشت: این وزارتخانه به دنبال تربیت تمام ساختی دانش‌آموزان است؛ دانش‌آموز فقط سر کلاس حاضر نمی‌شود که دانش به او منتقل شود بلکه دانش‌آموز باید مهارت‌های مختلف زندگی، شغلی، جسمی و حرکتی را در نظام تعلیم و تربیت کسب کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سیاست حاکمیتی و وزارت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت است که در سند تحول آموزش و پرورش آمده است و می کوشیم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای تحصیل تهذیب و ورزش عمل کنیم.
وی با بیان اینکه اجرای مسابقات ورزشی دانش‌آموزی می‌تواند به رشد و اعتلای ورزش کشور کمک کند، افزود: ورزش دانش‌آموزی  باعث رشد و اعتلای ورزش ملی و قهرمانی و نیز شناسایی، شکوفایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود.
ستاری فرد یادآور شد: ورزش بستری برای تربیت است و مسابقات ورزشی مهمترین کارگاه تربیت قلمداد می‌شوند که با رویکرد فرهنگی و غنی سازی برنامه‌های فرهنگی به این مهم دست می‌یابیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاهد برگزاری مسابقات دانش آموزان دختر و پسر در بیش از 10 رشته ورزشی هستیم، اظهارداشت: تنوع بخشی به رشته های ورزشی از دیگر برنامه هایی است که در این دوره از مسابقات آن را در استان ها دنبال می کنیم.
ستاری فرد تاکید کرد: زیست ورزشی برنامه جدی این معاونت است و در این راه فدراسیون دانش آموزی نقش مهمی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار