معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از هزار و ۵۵۰ بازدید بهداشتی از هیات‌های مذهبی توسط بازرسان بهداشت محیط مراکز بهداشت و تعداد ۵۰ بازدید مشترک با ادارات تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی از هیات‌های مذهبی استان انجام شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 14 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: همزمان با آغاز ماه محرم نظارت‌های بهداشت محیطی بر فعالیت هیات‌های برگزارکننده آیین‌های سوگواری امام حسین (ع) در مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهرستان‌های استان با هدف کنترل و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در راستای مقابله بابیماری کرونا در استان تشدید شد.

وی اظهار داشت: حدود ۱۸۰ همیار سلامت در هیات‌ها ثبت نام کرده اند و آموزش موازین بهداشتی را برعهده داشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از ۲۰۵ مورد سنجش با استفاده از دستگاه‌های تشخیص در محل (کنترل PH، نمک موادغذایی و تست روغن خوراکی) انجام شده وهمچنین تعداد ۱۰۵ نمونه از موادغذایی و ۶۰ نمونه آب شرب برای بررسی وضعیت سلامت آن‌ها به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۸۸۳ مورد کلرسنجی از آب شرب هیئت‌های مذهبی نیز انجام شده است.

شکیبا در ادامه عنوان کرد: در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان، نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی تا پایان ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: همچنان مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در مکان‌های عمومی و فضا‌های های بسته حتما از ماسک استفاده کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار