مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و استعداد‌های فراوانی در حوزه داستان نویسی در این استان وجود دارد که باید شکوفا شوند، گفت: آموزش داستان نویسی به منظور تربیت نسل جدیدی از داستان نویسیان کرمانشاهی از اوایل شهریور و با حضور اساتید برجسته کشوری آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 14 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی صفدری» در خصوص فعالیت‌های این اداره کل در آینده، افزود: پروژه‌ای چند هفته‌ای مانند آنچه که برای آموزش خبرنگاران انجام دادیم، برای تربیت نوجوانان و جوانانی که به داستان نویسی علاقه دارند، تعریف کردیم.

داستان، قدرت محتوای و اثرگذاری بالایی دارد

وی با اشاره به اینکه برای دوره آموزشی داستان نویسی از آقای قیصری که کتاب عجیب و خواندنی " نامیرا " را نوشته اند، دعوت کرده ایم در ادامه اظهار داشت: شرکت کنندگان در انتهای این دوره قادر خواهند بود یک داستان بنویسند و به داستان برتر هم جایزه تعلق خواهد گرفت و در عین حال امکان چاپ این داستان برای نفر برتر هم مهیا خواهد شد.

این مسوول گفت: بسیاری از جوانان و نوجوانان از استعداد‌های خود به صورت پراکنده بهره می‌برند و ما قصد داریم در این دوره تمرکز را روی داستان نویسی قرار دهیم چرا که داستان قدرت تحلیل و تخیل افراد را بالا می‌برد و مردم ارتباط بهتری با این جریان می‌گیرند و این در حالی است که قدرت محتوای و اثرگذاری داستان مانند یک فیلم به صورت آهسته بیشتر شده و مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند.

دوره‌های آموزشی داستان نویسی اوایل شهریور در کرمانشاه برگزار می‌شود

اقتصاد بازی یکی از بزرگترین اقتصاد‌های دنیا دانست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود اقتصاد بازی را یکی از بزرگترین اقتصاد‌های دنیا دانست و گفت: امروز از بچه‌ها تا بزرگسالان در گوشی‌های هوشمند مشغول بازی هستند و اگر به بچه‌ها این امکان را بدهیم که بازی‌های مورد علاقه خود را بسازند و به بازی جهت دهند علاوه بر کسب ثروت فراوان با دنیای جدیدی هم آشنا می‌شوند و احساس نمی‌کنند در این محیط فقط مصرف کننده هستند.

صفدری با اشاره به اینکه مخاطب بازی در کشور میلیون‌ها ایرانی است و با مخاطب فیلم، موسیقی، کتاب و ... قابل مقایسه هم نیست، افزود: انتقال مفاهیم در بازی بسیار بالا است لذا پنج روز آموزش بازی سازی برای بچه‌ها در حال برگزاری است و در این مدت هم حدود ۱۴۰ جوان و نوجوان در این دوره‌ها ثبت نام کردند تا آموزش‌های تخصصی لازم را در پنج روز فرا بگیرند.

وی همچنین از تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند جبهه به صورت همزمان خبر داد و گفت: تنوع فعالیت‌ها و مخاطبان این اداره کل زیاد است، اما تلاش همکاران ما این است به همه بخش‌های فرهنگی و هنری استان رسیدگی و توجه شود و این در حالی است که هنوز آموزش خبرنگاران تمام نشده دوره بازی سازی آغاز شده و از اوایل شهریور هم دوره‌های داستان نویسی آغاز میشود و از طرفی ما درگیر انجمن شعرا و رونق تئاتر هستیم و بنا داریم با همکاری انجمن سینمای جوان کرمانشاه چند فیلم فاخر در استان تولید کنیم.

دوره‌های آموزشی داستان نویسی اوایل شهریور در کرمانشاه برگزار می‌شود

جامعه تشنه اخبار فرهنگی و هنری است

در ادامه رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه هم بر حمایت همه جانبه این خبرگزاری از فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: اخبار حوزه فرهنگ و هنر به صورت تخصصی در ایرنا کار می‌شود بطوریکه ارتباط بسیار خوبی با اصحاب فرهنگ و هنر استان ایجاد شده و آثار آن‌ها هم در جامعه منعکس می‌شود.

«فرزاد نویدی» با اشاره به اینکه ایرنا تریبون همه اقشار جامعه از جمله فعالان فرهنگی و هنری است، افزود: انتشار اخبار حوزه فرهنگ و هنر بازتاب بسیار خوبی در جامعه دارد و مردم تشنه اخبار این حوزه هستند لذا ایرنا این آمادگی را دارد در همه بخش‌های فرهنگی و هنری جهت انعکاس اخبار، با اداره کل همکاری داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار