کد خبر: ۱۰۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 04 October 2015

به گزارش ایلام پویا، رییس هیئت کبدی استان ایلام به همراه نائب رئیس، دبیر، هیئت رئیسه و همچنین هیئت کبدی شهرستان ایلام و ایوان  در اعتراض به ناداوری آشکاری که بازیکنان تیم ایلام را از صعود به مرحله دوم لیگ برتر بازداشت استعفا دادند.
 
تیم کبدی بانوان ایلام که مقام اول و سومی دسته یک کشور را در سالهای 90 و 91 در کارنامه خود دارد برای دومین بار، طی دو سال اخیر به دلیل ناداوری از راهیابی به مرحله بعد محروم شد.
به دلیل از بین رفتن انگیزه تیم و هیئت کبدی استان ، همه عوامل و دست اندرکاران و بازیکنان این تیم استفعا را تنها راه پیش روی این ورزش در استان ایلام دانستند و طی نامه ای استعفای خود را به فدراسیون کبدی کشور اعلام کردند.
تیم بانوان هیئت کبدی استان ایلام در بازی مرحله مقدماتی لیگ برتر برابر تیم البرز با امتیاز 48- 47 به دلیل عدم ثبت امتیازات متعدد تیم ایلام از سوی داوران مسابقه، بازی را واگذار کرد.

تیم ایلام در گروه "ج" از هشتمین دوره رقابت های لیگ برتر با تیم های البرز، کرمانشاه و یزد همگروه شد.
مرحله مقدماتی مسابقات لیگ برتر بصورت همزمان طی روزهای سوم و چهارم شهریور ماه در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه برگزارشد.
"افشین فتاحی" رییس هیت کبدی شهرستان ایلام در گفتگو با ایلام پویا گفت: تیم کبدی بانوان استان ایلام با کمترین امکانات، حمایت و هزینه با تلاش هیئت کبدی شهرستان ایلام عازم مسابقات شد.
رییس هیت کبدی شهرستان ایلام اظهار کرد: امسال اولین سالی بود که تیم کبدی بانوان ایلام با بیش از 18 نفر، تمرین آماده سازی خود را انجام داد و این در حالی است که سال های گذشته تعداد بازیکنانی که تمرین میکردند بیشتر مواقع به یک تیم کامل نمیرسید؛ به همین دلیل بازیکنان تیم انگیزه بالایی داشتند.
تیم کبدی بانوان ایلام روز سوم شهریور ماه ساعت 9:30 دقیقه به مصاف با تیم البرز رفت و به دلیل جدا شدن تاتامی، این مسابقه تا ساعت 12 به طول انجامید و در نهایت با ناداوری با اختلاف یک امتیاز تیم بانوان ایلام بازی را واگذار کرد و بازی با نتیجه 47 -48 پایان یافت.
در نیمه دوم بازی امتیازات زیادی برای تیم بانوان ایلام ثبت نشد که سند این امتیازات ثبت نشده در قالب فیلم و عکس موجود است و جهت بررسی تا کنون به چند کارشناس نمایش داده شده که همگی ادعای تیم کبدی بانوان ایلام را بحق تشخیص داده اند.
همچنین تیم کبدی بانوان ایلام بعد ازظهر روز سوم شهریور با وجود نداشتن انگیزه و روحیه با قول مساعد داوران مبنی بر رسیدگی به اعتراض آنها در بازی مقابل تیم یزد حاضر شد که این بازی با نتیجه 23- 58 تیم کبدی بانوان ایلام به برتری دست یافت
 
"نادری" مربی تیم کبدی ایلام که از داوران این رشته ورزشی نیز می باشد در واکنش به این ناداوری ضمن تشریح کامل امتیازات ثبت نشده به ایلام پویا گفت: وضوح امتیازات کسر شده از تیم کبدی ایلام به حدی است که اگر فردی حتی در این رشته ورزشی حرفه ای نباشد هم متوجه امتیازات لحاظ نشده خواهد شد.
وی افزود: اگر یک امتیاز از امتیازات تیم کبدی بانوان ایلامی در بازبینی فیلم لحاظ می شد این تیم به دور بعدی مسابقات لیگ برترراه پیدا می کرد.
 
بر اساس این گزارش برای استیفای حق بانوان ایلامی اعتراضی به فدراسیون کبدی ارائه و با توجه به وجود اسناد موجود، هیئت کبدی ایلام به تغییر نتیجه امیدوار بود که با بازبینی فیلم بازی، حق به حقدار برسد و رای صعود تیم ایلام به مرحله بعدی لیگ برتر صادر شود که متاسفانه رای نهایی فدراسیون نیز به نفع تیم ایلام نبود.
"زهرا یوسفی نژاد" مربی تیم کبدی ایلام در گفتگو با ایلام پویا اظهار کرد: سال گذشته نیز در جریان مسابقات لیگ برتر بانوان در برابر تیم خوزستان امتیازات ایلام مورد قبول قرار نگرفت و از داوران خط خوزستانی در مسابقه ای که با تیم خوزستان بود استفاده شد.
 
رییس هیت کبدی شهرستان ایلام تصریح کرد: با برنامه ریزی ها و تلاشهای گروهی هیئت کبدی ایلام امسال یک تیم کامل راهی مسابقات مقدماتی لیگ برتر شد و شهرستان ایلام با وجود اینکه تفاهم نامه ای با ادارات کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و بسیج منعقد کرده بود درحال برنامه ریزی برای احیای این ورزش و تبلیغ و شناساندن این رشته به جوانان و نوجوانان ایلامی بود.
وی افزود: متاسفانه با این اتفاق دور از انتظار و بی عدالتی آشکار، هم تیم و هم مجموعه هیات دلسرد شدند و اگر این بی اهمیتی از سوی فدراسیون اتفاق نمی افتاد شاید اکنون در حال تدارک لیگ شهرستان و یا استان برای اولین بار می بودیم.
 
این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی برگزار شد که از هر گروه دو تیم روانه مرحله بعد خواهند شد تا در این مرحله، مسابقات در دو گروه چهار تیمی ادامه یابد.
از جمع هشت تیم راه یافته به دور دوم، در نهایت 6 تیم جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات که از ششم آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد را به دست می آورند.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که سال گذشته  ناداوری برای تیم استان فارس اتفاق افتاد که هیات استان فارس اعتراضی را به فدراسیون کبدی ارائه کردند که این اعتراض مورد قبول قرار گرفت و تیم بانوان فارس جواز حضور در رقابت های لیگ برتر را به دست آورد.
گفتمان غالب رسانه های دیداری ،شنیداری و نوشتاری استان ایلام بحث محرومیت زدایی و ضرورت توسعه در این  استان محرومیت است و ورزش بعنوان یکی از مهمترین ابزارها برای برون رفت از محرومیت محسوب می شود.
بر اساس این گزارش بدلیل حاکم شدن یاس و سرخوردگی بر این تیم، چنانچه مسئولین حقانیت تیم ایلام را پیگیری نکنند، "بازیکنان" و کادر هیات کبدی استان دیگر حاضر به ادامه کار نیستند.
البته جای پاسخ سوال مهمی، اینجا خالی است که گره عجیبی با محرومیت در استان ایلام خورده « آیا برای مسئولان بود و نبود تیم کبدی بانوان ایلامی فرقی دارد؟»
می طلبد مسئولین استان با پاسخ به سوال مطرح شده، پیگیر حق از دست رفته این تیم ورزشی باشند.
به امید روزی که کلید دولت، قفل محرومیت در ورزش ایلام را باز کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار