مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: طرح ۳۱۳ در استان کرمانشاه در حال حاضر در ۸۰ روستا اجرا شده و همچنان این طرح رو به گسترش می باشد.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 02 August 2022

پیمان ترکمانه در گفت و گو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح ۳۱۳ در استان کرمانشاه بصورت آزمایشی از اواخر آذرماه ۱۴۰۰ شروع شد و حدود ۳۰ روستا از ۴ شهرستان انتخاب شد و طی همکاری ای که با  سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه  انجام شد، روستاهایی انتخاب شدن که مددجوهای کمیته امداد به همراه خانواده درآنجا زندگی میکردند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ادامه داد: اگر خانواده های موردنظر، نیازهای فرهنگی،اعتقادی،معیشتی داشته باشند روحانی ای که درآن روستا یا در روستاهای همجوار سکونت دارد به همراه همسر به خانواده های مددجو سر میزنند بابت نیازهای اعتقادی فرهنگی و مذهبی آموزش هایی به آنها میدهند.


وی تصریح کرد: روحانیون معتمد با خیرینی که در آن روستا یا روستاهای اطراف هستند ارتباط برقرار میکنند و میان خیر و خانواده های مددجو واسطه میشوند و با مددکارهای کمیته امداد هم ارتباط برقرار میکنند و میان کمیته امداد و خانواده های روستایی واسطه میشوند.


ترکمانه گفت: این طرح در سال ۱۴۰۱ گسترش بیشتری پیدا کرد و به ۸۰ روستا رسید و بیشتر کار ها راهم با کمک سازمان تبلیغات اسلامی انجام دادیم.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در خصوص تاثیرگذاری این طرح گفت: در این طرح ارتباط خانواده های مددجو با روحانیون  هم خوب بوده و استقبال کردند.بعضی جاهاهم آن روند مناسبی که مدنظر ما هست انجام نشده است.


ترکمانه ادامه داد:بی شک تمام خانواده ها احتیاج به یک راهنما و مشاور دارند در تمام امور و به هرحال روحانیونی که در این روستاها ساکن میشوند  معتمد هستند.

وی در خصوص ارتباط خانواده های روحانیون و مدد جو افزود:این ارتباط از جنبه ی فرهنگی،مذهبی و..تاثیرگذار میباشد ودر رابطه با مشکلاتی که در آن خانواده ها است  روحانی و همسرش میتوانند حلال آنها باشند.
 
ترکمانه درباره ی کمک هایی که روحانیون میتوانند به خانواده ها ارائه دهند گفت:روحانیون بخاطر روابطی که با سازمان ها و خیرین و مراکز نیکوکاری دارند میتوانند در مشکلات کاری،معیشتی،خانوادگی و حتی اشتغال به خانواده های مددجو کمک کنند و درواقع در خیلی از مسائل  نوعی همراه هستند با ان خانواده ها که بتوانند از مشکلاتی که درون خانواده دارند چه از نظر مشکلات فرهنگی چه از نظر اعتقادی و.. کمک بکنند که ان خانواده ها احساس بکنند که کسانی هستند که پیگیر اموراتشان هستند.

وی درباره ی انتخاب خانواده های مددجو تصریح کرد:انتخاب خانواده ها هم با هدف بوده و خانواده هایی بودند که به این حمایت ها نیازداشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار