کد خبر: ۱۰۵۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 30 July 2022

شاید به خوبی از این نکته آگاهی لازم را داشته باشید که با توجه به وجود انواع پمپ های مختلف، پمپ های خانگی در بین آن ها از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و همچنین به عنوان یکی از پرکاربردترین موارد شناخته می شود. وظیفه اصلی این پمپ ها انتقال و تامین آب مورد نیاز در ساختمان ها و آپارتمان‌های مسکونی می باشد و معمولاً در برخی از محل ها که فشار آب برای سایر طبقات پایین است از پمپ آب خانگی استفاده می کنند تا از این طریق بتواند افزایش فشار حجم آبدهی را برای تمامی طبقه ها ایجاد نمایند.

اما نکته مهمی که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که شما باید بتوانید به بهترین روش ممکن از پمپ خانگی خود استفاده نماید یا بهتر است بگوییم نکات مهم جهت جلوگیری از سوختن پمپ آب را رعایت نمایید.

به طور کلی نگهداری از پمپ آب تنها برای دو منظور صورت می گیرد که اولین نکته مهم آن تنها برای جلوگیری از خرابی پمپ و نکته مهم دیگر افزایش بازدهی آن می باشد. در ادامه قصد داریم برای شما نکات مهم جلوگیری از سوختن پمپ آب را بیان کنیم، دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم جلوگیری از سوختن پمپ آب + خرید پمب آب

پمپ آب کشاورزی

با توجه به قیمت پمپ آب، چه بهتر اس برای جلوگیری از مشکلات و خرابی آن نکاتی را بدانیم و آن ها را رعایت نماییم.

در مطالب فوق نیز به توضیح این موضوع پرداختیم که باید برای نگهداری از پمپ آب در طولانی‌ مدت حتما از نکات مربوط به جلوگیری از سوختن پمپ آب آگاهی لازم را داشته باشید. در ادامه قصد داریم چندین موارد مهم که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار می‌ باشند و باعث بالا رفتن طول عمر پمپ آب و همچنین کارکرد مناسب آن می‌ شود را برای شما بیان نماییم.

در نظر گرفتن نصب اصولی برای پمپ آب:

اولین نکته مهمی که می تواند در جلوگیری از سوختن پمپ آب و همچنین نگهداری درست از آن نقش بسیار مهم و پر اهمیتی را ایفا کند درست نصب کردن آن می باشد. زمانی که شما برای خرید پمپ آب اقدام می کنید، پس از خریداری آن لازم است که حتماً به صورت کاملاً درست و اصولی آن را برای شما نصب کند. به شما پیشنهاد می دهیم حتما این کار را به تیم سولار مکانیکال بسپارید. چندین نکته مهم مانند درست قرار گرفتن پایه ها، فنداسیون ها، صفحه ها، لوله کشی ها و چندین موارد دیگر باید به صورت کاملاً درست انجام شود. این امکان وجود دارد زمانی که قصد دارید برای اولین بار از پمپ استفاده کنید محور آن گیر داشته باشد و با توجه به این موضوع نیز پمپ به سختی کار می کند. برای رفع این مشکل باید یکبار پمپ را از برف خارج کرده و پس از آن نیز از محور را با دست چند بچرخانید و پس از پایان یافتن این کار به طور مجدد آن را راه اندازی کنید.

روغن کاری پمپ آب در مدت زمان معین:

نکته مهم دیگری که باید حتماً به طور کامل در رابطه با مانع شدن از سوختن پمپ آب رعایت شود روغن کاری آن می باشد. با توجه به در نظر گرفتن این موضوع که پمپ های آب خانگی به طور مداوم در حال چرخش می باشند این امکان وجود دارد که پس از گذشت یک مدت زمان با توجه به اصطکاکی که میان اجزای آن موجود است دچار آسیب شود و برای حل این مشکل نیز روغن کاری می تواند بهترین راهکار باشد. از این طریق پمپ آب به طور مجدد می‌ تواند به صورت روان کار کرده و از اصطکاک آن نیز کاسته خواهد شد. توجه داشته باشید که انجام این کار باید به صورت کاملا مرتب و در یک بازه زمانی مشخص و همچنین در فواصل زمانی معین انجام شود.

استفاده کاملاً درست از پمپ آب:

برای اینکه بتوانید مانع از سوختن پمپ آب شوید باید به طور هدفمند از آن استفاده نمایید و باید بگوییم منظور از این نکته این است که شما نباید به طور مداوم و در ساعت های متوالی از پمپ استفاده کنید، چرا که این کار می ‌تواند در وهله اول باعث کاهش عمر مفید پمپ و در بسیاری از مواقع باعث سوختن آن می شود. چنانچه قرار است برای مدت طولانی از پمپ خود استفاده نکنید باید حتماً آب آن به طور کامل تخلیه شود و یا اینکه در طول هفته حداقل یک بار آن را به مدت چند دقیقه روشن کنید.

محافظت درست از پمپ آب در فصل زمستان:

توجه داشته باشید که باید در فصول سرد سال به طور درست از پمپ آب محافظت شود که این کار می ‌تواند جهت جلوگیری از سوختن آن بسیار پر اهمیت باشد. باید حتماً این نکته را در نظر بگیرید که در فصل زمستان احتمال یخ زدگی پمپ آب بسیار بالا می رود.  با در نظر گرفتن این موضوع پیشنهاد می دهیم که حتماً از عایق های مناسب مانند پشم شیشه جهت محافظت از آن استفاده کنید. از دیگر راهکار مهم و کاربردی که می ‌تواند مانع از سوختن آن در فصل زمستان شود جدا کردن پمپ از برق و خالی کردن آب موجود درون آن می باشد که این کار در نهایت مانع از ایجاد یخ زدگی خواهد شد. این نکته را در نظر بگیرید که تنها جدا کردن پمپ از برق نمی تواند راهکار مناسبی باشد چرا که آب باقی مانده درون آن باعث یخ زدگی خواهد شد.

انجام هواگیری مناسب:

این موضوع معمولاً مربوط به آن دسته از پمپ هایی می شود که آن را به صورت مستقیم به لوله کشی ساختمان وصل نکرده باشند، به همین دلیل ورود هوا به داخل پمپ باعث خواهد شد که پمپ به هیچ وجه خاموش نشده و یکسره کار کند و این نکته در نهایت داغ شدن بیش از حد آن را به همراه داشته و نتیجه کلی باعث سوختن پمپ خواهد شد. در هر زمان که پمپ هوا بگیرد طبیعی است که در داخل سیستم مکش آن آسیب هایی ایجاد شود و در نهایت پمپ نمی تواند آب را مکیده و پمپاژ نماید. با در نظر گرفتن موارد گفته شده توجه داشته باشید حتما هواگیری پمپ به صورت کاملاً درست انجام شود.

خرید پمپ آب از سولار مکانیکال

پمپ آب سولار مکانیکال

در هر شرایطی مهمترین نکته‌ ای که افراد هنگام خرید پمپ آب به آن توجه بسیار زیادی دارند، خرید از فروشگاه های معتبر و شناخته شده می باشد که بتوانند پمپ آب را برای آن ها به طور کامل تضمین نماید. به شما پیشنهاد می دهیم اگر می خواهید پمپ آب خانگی بسیار مناسب با کیفیت بالا و قیمتی بسیار مناسب تهیه نمایید که بتواند به صورت طولانی مدت برای مکان مورد نظر شما کارایی لازم را داشته باشد سولار مکانیکار می تواند بهترین انتخاب باشد. همچنین این امکان وجود دارد که شما پمپ آب کشاورزی و پمپ کف کش را نیز تهیه و خریداری نمایید.

شما میتوانید جهت دریافت قیمت پمپ آب کشاورزی، به وبسایت سولار مکانیکال مراجعه نمایید.

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید تمامی نکات مهم جلوگیری از سوختن پمپ آب را برای شما به طور کامل بیان کردیم و لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که پس از خرید پمپ آب باید به صورت کاملاً درست و اصولی آن را نصب نمایید و این کار احتیاج به نصاب ماهر دارد. شما می توانید پس از خرید پمپ مورد نظر کار نصب آن را نیز به تیم سولار مکانیکال بسپارید. از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار