فرماندار شهرستان دالاهو:
فرماندار شهرستان دالاهو گفت: آتش سوزی جنگل‌های سرخه دیزه بخش مرکزی شهرستان دالاهو که عامل انسانی داشته و در دست بررسی کامل می‌باشد تا ساعت ٢٢ شب گذشته و با سرعت مهار شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 23 July 2022

کیومرث جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ساعت ۱۵ روز گذشته ۳۱ تیر ماه در منطقه سرخه دیزه بخش مرکزی شهرستان دالاهو، آتش سوزی در جنگل‌ها رخ داد.

وی افزود: این آتش سوزی با حضور دستگاه‌های مرتبط نهاد‌های مردمی، دستگاه‌های ادارای به ویژه منابع طبیعی، اعضای ستاد بحران شهرستان تا ساعت حدود ۲۲ مهار و کنترل شد.

وی ادامه داد: علت آتش سوزی در دست بررسی است اگرچه آتش سوزی عامل انسانی داشته، اما عمدی و سهوی بودن آن در حال بررسی می‌باشد.

فرماندار شهرستان دالاهو یادآور شد: حدود ۲۰ هکتار از درختان که عمدتا درخت بلوط است، طعمه حریق شدند.

وی اضافه کرد: سعی شد مهار با تلاش‌های انجام شده در کوتاه‌ترین زمان با توجه به حجم آتش سوزی و وزش باد در منطقه انجام گیرد.

جلیلیان بیان کرد: آتش نشانی شهرداری‌های مربوطه ریجاب و کرند غرب حضور داشتند، اما با توجه به وضعیت کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه ظرفیتی برای بهره گیری از آتش نشانی وجود نداشت و با عوامل انسانی، دستگاه و وسایل در جهت کنترل آتش اقدامات لازم صورت گرفت.

وی گفت: مهم‌ترین نکته در بحث آتش سوزی این است که با توجه به فصل گرما شرایط برای آتش سوزی فراهم است همیاری، دقت، نظارت و حساسیت مردم در جهت پیشگیری از آتش سوزی می‌تواند موثر باشد.

جلیلیان تاکید کرد: اقدام به موقع در کوتاه‌ترین زمان نقش تعیین کننده ایی در مهار آتش سوزی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار