معاون اجرایی ستاد مردمی اطعام عید غدیر از طبخ و توزیع ۲۰۰ هزار پُرس غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر خم در ۶ استان اصفهان، فارس، یزد، کرمان، کهگیلویه و بُویراحمد و قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ 17 July 2022

محمد عمادی، افزود:  این طرح برای دوازدهمین سال متوالی با هدف احیای سنت حسنه اطعام غدیر برگزار می‌شود.  

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای طبخ و توزیع ۱۵۰ هزار پُرس غذای گرم انجام شده بود اما با توجه به درخواست استان‌های دیگر، مجبور به افزایش تعداد غذاها شدیم.

معاون اجرایی ستاد مردمی اطعام عید غدیر اظهار داشت: حواله این غذاها بین کلیه خیریه‌ها، مراکز بهزیستی، کمیته امداد، مساجد، کانون‌های فرهنگی و خیرین توزیع شده است.

وی اضافه کرد: اولویت و جامعه هدف این ستاد، مناطق محروم است اما با توجه به شعار ما دائر بر  احیای سنت فراموش شده اطعام در ظهر عید غدیر، در مراسم جشن عید غدیر و منازل و مراکز فرهنگی هم توزیع می شود.

عمادی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد غذاها در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع می شود خاطرنشان کرد: ۱۴۰ هزار پُرس از مجموع این غذاها در استان اصفهان توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد مردمی فعالیت خود را ۱۲ سال پیش با عنوان "ضیافت علوی اطعام ملکوتی بزرگترین سفره جهان اسلام" در اصفهان آغاز کرد.

عمادی افزود: سال اول با ۶ هزار و ۵۰۰ پُرس غذا، فعالیت خود را شروع کردیم و بصورت پلکانی تعداد غذاها را افزودیم و در  چهار سال گذشته ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار غذا طبخ و توزیع شده است.

معاون اجرایی ستاد مردمی اطعام عید غدیر با بیان اینکه برآورد نهایی هزینه تهیه و توزیع این تعداد غذا هنوز انجام نشده است، ادامه داد: هدف ما فقط توزیع غذا بین نیازمندان نیست و از مجموع ۲۰۰ هزار پُرس غذا در عید غدیر ۷۰ درصد در مناطق محروم و ۳۰ درصد در دیگر مناطق توزیع می‌شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار