رییس اداره تعزیرات حکومتی خلخال از افزایش میزان کشفیات قاچاق کالا در نیمه اول امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 04 October 2015
سلیم کریمی روز یکشنبه در جلسه کمیته مبارزه با کالا و ارز خلخال افزود: با اجرایی شدن قوانین جدید مبارزه با قاچاق کالا میزان کشفیات مربوط به قاچاق انواع کالاهای خارجی و کالاهای داخلی خارج از شبکه افزایش یافته است.
وی به تشکیل 15 پرونده قاچاق کالای خارجی در نیمه اول امسال در شعبه تعزیرات حکومتی خلخال اشاره کرد و گفت: در این مدت افراد متخلف و متهم به قاچاق کالای خارجی از جمله پوشاک ، پارچه ، لوازم بهداشتی و آرایشی و داروی خارجی پس از تشکیل پرونده به پرداخت یک میلیارد و 300 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.
کریمی با بیان اهمیت آموزش بازاریان خلخال در زمینه قوانین جدید مربوط به قاچاق کالا در کشور اظهار کرد: پیش از اجرایی شدن قوانین جدید مربوط به قاچاق کالا تنها ورود و خروج کالاهای خارجی به کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی قاچاق محسوب می شد در حالی که بر اساس قوانین جدید مصوب سال 92 علاوه بر ورود و خروج غیر قانونی کالای خارجی به کشور هر گونه خرید ، فروش ، حمل و نگهداری کالای خارجی نیز مشمول قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و جرایم مربوط به آن می باشد.
او بیان کرد: علاوه بر کالاهای خارجی قاچاق برخی عرضه برخی از اقلام داخلی خارج از شبکه از جمله سوخت های نفتی ، زغال و چوب آلات جنگلی نیز مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا بوده و رسیدگی به پرونده این نوع تخلفات در صلاحیت اداره تعزیرات حکومتی شهرستان است.
به گزارش ایرنا ، جابر قربان زاده معاون فرماندار خلخال نیز ددر این جلسه بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای بازاریان و کسبه خلخال با هدف آشنایی با قوانین جدید مبارزه با قاچاق کالا از سوی اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف این شهرستان تاکید کرد.
وی گفت: نا آگاهی عموم مردم از قوانین جدید امکان دارد آنها را دچار مشکل در خرید و فروش کالاهای خارجی و یا پرداخت جرایم ناخواسته از انجام این کار کند که اتاق اصناف خلخال با اقدامات پیشگیرانه و برگزاری نشست های آموزشی باید مانع از بروز این نوع مشکل در بازار خلخال شود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار