معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای مقابله با موج جدید کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 17 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرداد شریفی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، سناریو‌های افزایش تخت‌های بیمارستانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کروناویروس در شیراز و شهرستان‌های استان انجام شده تا با توجه به شدت بیماری و تعداد مبتلایان، نیاز به خدمات بستری اجرایی شود.

او گفت: در حال حاضر، ۲۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر شریفی گفت: در حال حاضر ۳۵ نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا کودک هستند و با توجه به شدت بیماری در کودکان و نیاز به خدمات بستری اطفال، برنامه ریزی‌های لازم در خصوص افزایش تخت‌های بستری کودکان نیز انجام شده است.

راه اندازی مجدد کلینیک‌های درمان سرپایی کرونا ویروس در شیراز از دیگر مواردی بود که معاون درمان دانشگاه به آن اشاره کرد و یادآور شد: تجربه موج‌های قبلی کرونا نشان می‌دهد که این کلینیک‌ها نقش موثری در کاهش ضریب اشغال تخت‌های بستری، ارتقا و تسریع ارایه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا ویروس داشته است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین کلینیک درمان سرپایی کرونا ویروس نیز بار دیگر در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز راه اندازی می‌شود.

شریفی گفت: با راه اندازی این کلینیک، بیماران پس از ارزیابی اولیه، در صورتی که نیاز به بستری شدن نداشته باشند، در کلینیک‌های سرپایی از سوی پزشکان متخصص معاینه و اقدامات درمانی موردنیاز را دریافت می‌کنند.

او به روند افزایش مبتلایان کرونا در استان اشاره و گفت: با توجه به شیوع موج جدید کرونا، استفاده از ماسک در فضا‌های سر پوشیده و دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آن‌ها گذشته است، می‌تواند در فروکش کردن موج جدید بیماری نقش موثری ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار